Tul4r di media s0sial Perdana Menteri berada di Singapura kerana s4kit? ini kenyataan dari Muhyiddin Yassin sendiri

Baru baru ini tul4r di media sosial dimana Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin sedang menjalani raw4tan di Singapura dan bukan sedang dikuar4ntin kan di rumah selama 14 hari.

Posting tersebut dibuat oleh sesorang yang tidak bertanggungjawab dengan menyebarkan berita p4lsu dan jelas gambar yang digunakan adalah gambar lama.

Tan Sri Muhyiddin Yassin Buat Kenyatan Di Mana Beliau

Sidang Video bersama YB Datuk Seri Ismail Sabri bin Yaakob, Menteri Kanan Pertahanan dan YBhg Datuk Dr Noor Hisham Abdullah, Ketua Pengarah Kesihatan.

Alhamdulillah, tengah hari tadi saya telah berpeluang mengadakan sidang video bersama Menteri Kanan Pertahanan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah bagi mendapatkan perkembangan terkini tentang situasi COV19 di Malaysia.

Dalam interaksi saya bersama mereka yang berlangsung selama 40 minit itu, beberapa perkara utama telah dibincangkan. Antaranya kempen menggalakkan pemimpin komuniti memperkasa komuniti masing-masing untuk mengambil tanggungjawab melindungi dan memelihara komuniti daripada jangk1itan COV19.

Saya percaya kempen ini dapat mendidik masyarakat supaya lebih bertanggungjawab dalam memastikan SOP yang ditetapkan dipatuhi dan akhirnya akan meringankan beban petugas-petugas barisan hadapan (frontliners).

Langkah ini juga sangat penting dalam merangka “exit plan” bagi Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB), yang juga merupakan kriteria terakhir yang mesti dipenuhi sebelum PKPB boleh ditamatkan.

Kami turut berbincang mengenai proses penghantaran balik pendatang asing tanpa izin (PATI) yang disahkan negatif COV1ID-19. Saya telah mengarahkan supaya proses tersebut dipercepatkan bagi mengurangkan ri1iko penul4ran semula jangk1itan COV19 dalam kalangan PATI yang berada di depot tah4nan imigresen.

Keseluruhannya, saya amat berpuas hati dengan pencapaian semasa usaha memerangi COV19 seperti yang dimaklumkan kepada saya oleh Datuk Seri Ismail Sabri dan Datuk Dr Noor Hisham. Saya percaya, sekiranya seluruh masyarakat dapat bekerjasama dan mengambil tanggungjawab menjaga komuniti masing-masing, negara kita akhirnya akan berjaya mengakhiri penul4aran wab4k COV19.

Dakwaan berada di Singapura adalah tidak benar

Ada yang mendakwa saya berada di Singapura bagi menjalani raw4tan kesihatan di sana. Saya ingin nyatakan dakw4an itu tidak benar sama sekali.

Untuk makluman, saya sedang menjalani kuar4ntin di rumah saya di Bukit Damansara, Kuala Lumpur. Namun dalam keadaan negara masih berper4ng melaw4n wab4ak COV1ID-19, saya akan pastikan perbincangan merancang strategi melawan COV19 mesti diteruskan.

 

Sumber: Facebook Muhyiddin Yassin

Kredit: AwatttSyeikhh Network

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : https://kisahbena.com/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Tul4r di media s0sial Perdana Menteri berada di Singapura kerana s4kit? ini kenyataan dari Muhyiddin Yassin sendiri"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*