“Pak Aq Sudah Tiada” – Ebit Lew Dedah Kata2 Dan Pemintaan Terakhir Pak Aq Buat Ramai Sebak

Ketika bantuan yang diberikan oleh Ustaz Ebit Lew kepada keluarga Allahy4rham Pak Aq di Kedah, ianya menimbulkan isu yang besar apabila ada segelintir pihak yang tidak berpuas hati, sehinggakan ianya menjadi v1iral.

Ketika itu juga dia berasa sangat kecewa kerana bantuan yang diberikan disalah ertikan oleh segelintir masyarakat sehinggakan beliau dipangil ke Caw4ngan Khas Bukit Aman untuk memberi kenyataan susulan aduan membabitkannya yang v1iral ketika itu.

Namun Allah SWT memudahkan tugasnya dan Ustaz Ebit Lew kembali membantu mereka yang memerlukan bantuannya.

Semalam di Facebook miliknya, Ebit Lew berkongsi berita sedih tentang Pak Aq yang pernah dibantunya dulu dan yang menjadi viral sudah pergi mengadap Illahi.

“Sayu hati rasa. Innalillahi wa inna ilaihi rajiun. Baru dapat berita Pak Aq Kedah meningg4l dunia pagi ini. Banyak perkara sempat kami kongsikan bersama. Keinginan, hajatnya, dan doanya masa awal PKP hari tu.

Kata2 Terakhir Pak Aq

“Ingin menyediakan tempat tinggal buat isteri dan anak cucunya yang baik dan selesa. Ingin hantar cucu ke tahfiz dan sekolah yang baik. Sayu masa dapat angkat Pak Aq bawa ke ambulans masa tu. Sempat pindah ke rumah baru,” tulis Ebit Lew walaupun sebelum itu usaha beberapa pihak untuk meminta Allahy4rham Pak Aq berpindah tidak berjaya.

Tulis Ustaz Ebit Lew lagi, perbualannya dengan arw4h adalah melibatkann hal-hal mendidik anak cucu dengan Islam dan kebaikan.

“Pak Aq waktu sekejap kami bersama Pak Aq menjadi pelajaran kehidupan buat saya dan team. Terima kasih penduduk setempat dan ajk masjid, jkkk,dan semua yang membantu menguruskan pengkebvmian Pak Aq hari ini. Allah sayang semua.

“Pak Aq orang baik. Semoga segala ujian dan kesusahan yang Pak Aq lalui menjadi asbab syurga untuk Pak Aq. Allah sayang Pak Aq. Semoga Allah ampuni dan cucuri rahmat ke atas jenaz4h beliau. Allah jagakan keluarganya, tulis Ustaz Ebit Lew lagi yang ternyata sayu dengan pemergian arwah Pak Aq.

Isu arwah Pak Aq pernah menjadi viral kerana dikatakan tidak mahu berpindah daripada tempat tinggalnya walaupun dengan pujukan dan bantuan penduduk kampung serta pihak zakat.

Al-Fatihah untuk arw4h Pak Aq.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : GEMPAK

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Pak Aq Sudah Tiada” – Ebit Lew Dedah Kata2 Dan Pemintaan Terakhir Pak Aq Buat Ramai Sebak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*