Kes kehilangan wang Syed Saddiq, seorang lagi ahli Armada ditah4n

SEORANG lagi ahli Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) ditah4n bagi membantu si1asatan berhubung k3s kehilangan wang tunai RM250,000 di rumah bekas Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Abdul Rahman.

Lelaki berusia 27 tahun itu, yang juga bendahari sebuah organisasi bukan kerajaan, ditah4n pada Khamis.

Pengarah siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasu4h Malaysia (SPRM) Datuk Norazlan Mohd Razali mengesahkan penangk4pan tersebut.

Terdahulu, ahli tersebut sebelum ini dipanggil ke ibu pejabat SPRM untuk memberikan keterangannya mengenai k3s tersebut.

Dia kini ditah4n rem4n empat hari sehingga Isnin bagi membantu sias4tan berhubung kehilangan wang berkenaan yang dipercayai mempunyai kaitan dengan penyelew3ngan dalam akaun Armada.

Penangk4pan tersebut dilakukan dua hari selepas Bendahari Armada, Rafiq Hakim Razali, dit4han.

Syed Saddiq membuat lap0ran polis pada 29 Mac mengenai kehilangan wang tersebut dan mengatakan ia disimpan di dalam peti simpanan di rumahnya.

Bekas Ketua Armada itu juga mendakwa hanya beberapa orang dahaja yang mengetahui kod gabungan peti keselamatan dan kali terakhir dia membukanya adalah pada 13 atau 14 Mac.

Sehubungan itu SPRM telah memulakan siasatan berhubung kehilangan wang tersebut dan telah mengambil keterangan Syed Saddiq dan dua yang lain pada April. – THE STAR

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MSTAR

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Kes kehilangan wang Syed Saddiq, seorang lagi ahli Armada ditah4n"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*