Jangan Terkejut! Ini Nama Asal 5 Artis Bollywood Sebelum Popular

Untuk memudahkan peminat mengingati, selebriti biasanya bersedia menggunakan nama pentas. Ini bukan sahaja dilakukan oleh selebriti di negara ini tetapi juga selebriti bollywood.

Menariknya ternyata ada sebilangan selebriti yang memilih untuk menggunakan nama penuh tetapi ada juga yang diilhamkan oleh perkara lain.

Khas buat peminat Bollywood, Min mahu berkongsi info selebriti Bollywood yang menggunakan nama pentas?

5Salman Khan

Siapa sangka jika nama Salman Khan menggunakan nama bukan sebenarnya. Aktor antara terkaya di India ini dilahirkan dalam keluarga Islam. Nama sebenarnya Salman Khan ialah Abdul Rashid Salim Salman Khan.

4Amitabh Bachchan

Anda pasti kenal dengan tokoh legenda Amitabh Bachchan. Tapi, nama sebenarnya jauh dari nama terkenal yang anda tahu. Kerana, nama sebenarnya ialah Inquillaab Shrivastava.

3Preity Zinta

Memutuskan untuk menceburkan diri dalam industri hiburan India, Preity Zinta juga menukar namanya. Nama sebenarnya aktres jelita ini ialah Preetam Zinta Singh.

2Akshay Kumar

Kemudian akan ada pelakon terkaya di India pada tahun 2020 versi Forbes, Akshay Kumar. Nama sebenarnya ialah Rajiv Bhatia. Sangat berbeza kan?

1Ajay Devgan

Akhirnya pelakon berbakat dan suami kepada Kajol, Ajay Devgan. Mungkin ramai yang tertanya dari mana dia terinspirasi untuk nama pentasnya. Ternyata nama asalnya ialah Vishal Veeru Devgan.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Murai.my

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Jangan Terkejut! Ini Nama Asal 5 Artis Bollywood Sebelum Popular"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*