Wanita Dikec4m Buat Challenge Mengarut Clum Tangan Lelaki Tak Dikenali,Lupa Batas Agama

Pada masa ini, banyak challenge yang dilakukan di media sosial. Ada diantara challenge tersebut yang membawa kebaikan kepada masyarakat sekitar namun ada juga yang mengarut.

Kebanyakan pengguna internet lebih mudah terpengaruh dan sering terikut-ikut dengan video ataupun challange yang tul4r di media sosial. Tidak salah untuk mengikuti perkara berkenaan, namun adalah amat memalukan apabila perkara tersebut melampaui batas dan menyalahi hukam dalam agama islam.

Bukanlah niat untuk mengekang sebarang hiburan, namun setiap hiburan mempunyai batasannya yang tersendiri. Lebih mengeri1kan, perkara-perkara ini juga bakal menjadi ikutan pada generasi muda yang lain.

Tiba-tiba salam orang tak dikenali

Di Twitter, netizen Malaysia kini sedang tertarik dengan sebuah video TikTok ataupun challange yang dibuat oleh segelintir remaja di Indonesia.

Pada awalnya, video berkenaan mungkin nampak normal namun dipenghujung video berkenaan, perbuatan remaja tersebut boleh dikatakan amat memalukan sebagai seorang gadis yang beragama islam.

Jom Lihat Video Dibawah:

Video ringkas ini memaparkan seorang gadis sedang menunggu baki daripada penjaga wang di sebuah stesen minyak. Sejurus sahaja baki wang tersebut dihulurkan, gadis berkenaan bertindak memegang tangan juruwang tersebut dan sekali gus salam serta ci1um tangan lelaki berkenaan.

Sudah tentunya, perkara ini mendapat tentangan terutamanya daripada kalangan rakyat Malaysia ini. Sewajarnya perkara ini tidak seharusnya berlaku dan banyak lagi perkara-perkara berfaedah lain yang boleh ditonjolkan.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Borakdaily via Rimbara

Apa komen anda?