“6 Bulan Macam Orang G1la, Mandi Pun Tak Nak, Tidur Tak Menentu,” – Safiey Illias Cerita Pernah Al4mi Bip0lar Disorder

Usahawan, Safiey Illias mend3dahkan pernah mengalami depr3si dan Bipolar Disorder iaitu seterusnya yang menyebabkan emosi berubah-ubah.

Sambil menzahirkan ucapan terima kasih buat kedua orang tua yang banyak menyokong, usahawan ini juga mengakui hal tersebut menyebabkan dirinya bagaikan tidak tentu arah selama enam bulan.

“Sayang mak dan ayah. Semoga mak dan ayah saya sentiasa sehat dn mendapat redha Allah. Terima kasih mak dan ayah sebab sentiasa ada waktu susah dan senang.

“Sewaktu saya depr3si, bertarung dgn bipolar disorder, mak dan ayah puas hantar berub4t sana sini. Igt lg jam 3 pagi tebangun tido, mak tgah baca yaasin. Baru lepas solat hajat dan tahajud. Bagi saya minum mgharapkan saya sihat. Boleh bisnes mcm biasa.

“6 bulan mcm org gila, blur. Mandi pun xnk . Makan ikut mood. Tidur x menentu. Ada kala mood happy, ada kala mood boleh jd marah2 dan sedih tiba2.

“Saya jadi lara. Saya jadi lain sgt2. Anti sosial. Takut jumpa org. Tak ada keghairan pada apa jua aktiviti.

“Lama saya sturggle nak cari diri saya yg dulu, nak cari happy yg dlu. Ditimbun dgn pelbagai masalah dan beban serta pengkh1anatan,” kongsinya.

Berkat doa dari kedua orang tuanya, usahawan kosmetik itu bersyukur kerana kesihatannya kembali normal dan stabil.

“Hari2 mak ayah doa, harap cpt sihat. Boleh bisnes balik. Belum campur dgn segala unsur santau dan sihir. Mcm2 lah saya hadap.

“Tapi akhirnya saya makin pulih alhamdulillah. Dan saya terus bangkit bila melihat muka mak dan ayah. Sampai bila dibelenggu depresi ini. Tak akan hari2 fikir bila Izrael nak datang menjemput m4ti.

“Masa tu mmg dh x ada harapan. Nk bahagia mahupun berjaya. Mereka, terus tertawakan saya.

“Sabarlah, esok pasti akan ada pelangi muncul. Bukanlah sekadar mgharap Izrael bertanya khabar. Doakan saya sihat dan boleh bisnes semula, Amin !,” akhirinya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sayang mak dan ayah . Semoga mak dan ayah saya sentiasa sehat dn mendapat redha Allah . Terima kasih mak dan ayah sebab sentiasa ada waktu susah dan senang . Sewaktu saya depresi , bertarung dgn bipolar disorder , mak dan ayah puas hantar berubat sana sini . Igt lg jam 3 pagi tebangun tido , mak tgah baca yaasin . Baru lepas solat hajat dan tahajud . Bagi saya minum mgharapkan saya sihat . Boleh bisnes mcm biasa . . . 6 bulan mcm org gila , blur . Mandi pun xnk . Makan ikut mood . Tidur x menentu . Ada kala mood happy , ada kala mood boleh jd marah2 dan sedih tiba2 . . . Saya jadi lara . Saya jadi lain sgt2 . Anti sosial . Takut jumpa org . Tak ada keghairan pada apa jua aktiviti . . . Lama saya sturggle nak cari diri saya yg dulu , nak cari happy yg dlu . Ditimbun dgn pelbagai masalah dan beban serta pengkhianatan . . . Hari2 mak ayah doa , harap cpt sihat . Boleh bisnes balik . Belum campur dgn segala unsur santau dan sihir . Mcm2 lah saya hadap . . . Tapi akhirnya saya makin pulih alhamdulillah . Dan saya terus bangkit bila melihat muka mak dan ayah . Sampai bila dibelenggu depresi ini . Tak akan hari2 fikir bila Izrael nak datang menjemput mati . Masa tu mmg dh x ada harapan . Nk bahagia mahupun berjaya . Mereka , terus tertawakan saya . . . Sabarlah , esok pasti akan ada pelangi muncul . Bukanlah sekadar mgharap Izrael bertanya khabar . . . Doakan saya sihat dan boleh bisnes semula ! Amin ! . . #Sofeaestetik #syintagila

A post shared by SAFIEY ILLIAS (@safieyillias94) on

Terdahulu, Safiey Illias pernah meluahkan perasaan menerusi Instagram apabila hilang keyakinan berdepan dengan media sosial kini.

Foto : Instagram Safiey Illias

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : MH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“6 Bulan Macam Orang G1la, Mandi Pun Tak Nak, Tidur Tak Menentu,” – Safiey Illias Cerita Pernah Al4mi Bip0lar Disorder"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*