“Deposit Akan Hilang Sekiranya…,” – Perlu RM2.73 Juta Lunaskan Pembinaan Masjid Kyoto, Jihan Muse Rayu Sumbangan

Pelawak dan pengacara, Jihan Muse berkongsi cerita perihal Masjid Kyoto, Jepun yang akan mencipta sejarah dengan menyebarkan syiar Islam di kota negara matahari terbit itu.

Kongsi Jihan menerusi laman Instagram miliknya, dia menyatakan kos keseluruhan pembelian Masjid Kyoto sekitar RM3.05 juta di mana deposit yang dijana komuniti Jepun sudah mencecah RM214,200.

Jadi, sebanyak RM2.73 juta masih diperlukan dan deposit mungkin terbatal andai tidak dilangsaikan sebelum 25 Jun 2020 depan.

“MASJID KYOTO. TEGAKKAN SYIAR ISLAM DI JEPUN dengan SELAMATKAN MASJID KYOTO.

“Masjid Quba adalah Masjid pertama yang dibina Rasulullah SAW yang menjadi lokasi pertama disampaikan khutbah serta didirikan solat Jumaat yang disyariatkan.

“Kyoto juga akan mencipta sejarah dimana akan terbina sebuah Masjid yang akan menjadi syiar Islam di negara matahari terbit.

“Kos keseluruhan pembelian Masjid Kyoto ini adalah RM3.05 juta @ 76.7 juta yen.

Muslim Care Malaysia Society mengambil tanggungjawab untuk mengusahakan

dana pembinaan masjid pertama di Kyoto bermula dengan dana deposit sebanyak RM214,200@ 5.5 juta Yen yang telah dijana oleh komuniti di Jepun.

“Kita memerlukan RM2.73 juta lagi untuk melunaskan bayaran pembelian masjid tersebut.

“Deposit akan hilang sekiranya baki dana sebanyak RM 2.73 juta @ 68.5 juta yen gagal diselesaikan, akan berisiko kontrak terbatal dan kehilangan 5.5 juta yen (RM214,200) deposit.

“Keselurahan baki perlu dijelaskan sebelum 25 Jun 2020.

“Jom kita rebut peluang dengan mengekalkan amal kita sebagai saham akhirat yang manfaatnya sehingga ki4mat.

“Sumbangan saham akhirat anda boleh disalurkan melalui akaun Muslim Care Malaysia Society,” tulisnya sambil disertakan dengan akauan bagi mereka yang bermurah hati mahu memberikan sumbangan.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

🇯🇵TEGAKKAN SYIAR ISLAM DI JEPUN dengan SELAMATKAN MASJID KYOTO🇯🇵 Masjid Quba adalah Masjid pertama yang dibina Rasulullah SAW yang menjadi lokasi pertama disampaikan khutbah serta didirikan solat Jumaat yang disyariatkan. Kyoto juga akan mencipta sejarah dimana akan terbina sebuah Masjid yang akan menjadi syiar Islam di negara matahari terbit. Kos keseluruhan pembelian Masjid Kyoto ini adalah RM3.05 juta @ 76.7 juta yen. Muslim Care Malaysia Society mengambil tanggungjawab untuk mengusahakan dana pembinaan masjid pertama di Kyoto bermula dengan dana deposit sebanyak RM214,200@5.5 juta Yen yang telah dijana oleh komuniti di Jepun. Kita memerlukan RM2.73 juta lagi untuk melunaskan bayaran pembelian masjid tersebut Deposit akan hilang sekiranya baki dana sebanyak RM 2.73 juta @ 68.5 juta yen gagal diselesaikan, akan berisiko kontrak terbatal dan kehilangan 5.5 juta yen (RM214,200) deposit. Keselurahan baki perlu dijelaskan sebelum 25.6.2020. Diriwayatkan daripada Abu Hurairah R.A, bahawa Rasulullah SAW telah bersabda: *إِذَا مَاتَ الإِنْسَانُ انْقَطَعَ عَنْهُ عَمَلُهُ إِلاَّ مِنْ ثَلاَثَةٍ إِلاَّ مِنْ صَدَقَةٍ جَارِيَةٍ أَوْ عِلْمٍ يُنْتَفَعُ بِهِ أَوْ وَلَدٍ صَالِحٍ يَدْعُو لَهُ* Maksudnya: “Apabila mati seorang manusia, terputuslah daripadanya amalannya kecuali tiga perkara: Sedekah jariah atau ilmu yang dimanfaatkan dengannya atau anak yang soleh yang mendoakan baginya.” Riwayat Muslim Jom kita rebut peluang dengan mengekalkan amal kita sebagai saham akhirat yang manfaatnya sehingga kiamat. Sumbangan saham akhirat anda boleh disalurkan melalui akaun Muslim Care Malaysia Society Maybank 564490211159 Bank Islam 14032010093666 Info lanjut dan makluman infaq : 1. Muzammir (+8180-3585-8516) 2. Safuan +60134886447 3. Johari 0169978323 #MuslimCareMalaysia #BantuanKemanusiaanMerentasiSempadan

A post shared by JIHAN MUSE (@jihanmuse) on

Foto : Instagram Jihan Muse

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : MH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Deposit Akan Hilang Sekiranya…,” – Perlu RM2.73 Juta Lunaskan Pembinaan Masjid Kyoto, Jihan Muse Rayu Sumbangan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*