Giliran Emelda Sam4n Zarina Anjoulie RM1 Juta, Puncanya Buat Netizen Pening Kerana Bertentangan Dgn Tuntutan Anju

Pelakon Emelda Rosmila menuntut permohonan maaf daripada pelakon Zarina Anjoulie kerana menerbitkan kenyataan f1itnah terhadapnya.

Emelda menerusi sebuah kenyataan media menyatakan, permohonan maaf tersebut haruslah disiarkan di media cetak, Facebook dan Instagram pelakon itu.

Selain itu Emelda turut menuntut ganti rugi am melebihi RM1 juta terhadap Zarina termasuk ganti rug1 pampasan, ganti rugi tervk dan teladan serta perintah injunksi bagi menghalang pelakon itu atau mana-mana ejennya menerbitkan semula kenyataan f1itnah terhadapnya yang diterbitkan dalam bentuk video.

Selain itu, Emelda memfailkan satu sam4n dan pernyataan tuntutan balas terhadap Zarina berikutan video yang dimuat naik Zarina di Facebook itu.

Isteri kepada pelakon Adlin Aman Ramlee itu juga memfailkan pernyataan pembelaan terhadap sam4n dan pernyataan tuntutan oleh Zarina, menafikan pembabitannya dalam mengeluarkan fi1tnah terhadap Zarina melalui aplikasi Telegram di dalam kumpulan Covi1d-19 Persatuan Seniman.

Dia juga menafikan bahawa hantaran di aplikasi Instagramnya adalah fi1tnah kepada Zarina.

Sam4n dan tuntutan balas itu diserahkan kepada peguam Zarina pada 9 Jun lalu dan dia kini menyerahkan perjalanan kes kepada mahk4mah untuk menentukan kebenaran yang sahih.

Konflik antara Emelda dengan Zarina timbul apabila krisis Cov1id-19 melanda dunia sekali gus memberi kesan kepada industri hiburan tanah air sehingga muncul pertelingkahan sesama penggiat seni.

Jatuhkan Reputasi, Zarina Anjoulie Tuntut Permohonan Maaf & Pampasan Sehingga RM4 Juta Terhadap 2 Pelakon Ini!

Pelakon, model dan usahawan, Zarina Anjoulie Lavocah telah menghantar dua surat tuntutan berasingan terhadap pelakon Emelda Rosmila dan Amyza Aznan yang menuntut permintaan maaf dan pampasan sebanyak RM4 juta.

Menerusi satu kenyataan media dikeluarkan, Zarina berkata, tuntuan dibuat kerana kedua-dua pelakon tersebut telah menjatuhkan reputasinya melalui ‘posting’ dan komen berbaur f1itnah mengenai dirinya di Telegram dan Instagram.

Menurut peguam yang mewakili Zarina iaitu Nurul Hafidzah, pihaknya menuntut sebanyak RM3 juta daripada Amyza dan RM1 juta daripada Emelda.

Jelasnya, surat-surat tuntutan itu dihantar hari ini melalui firma guaman NHA Advocates and Solicitors.

“Zarina juga memohon kedua-dua individu tersebut untuk berhenti menulis dan menerbitkan apa-apa bentuk tulisan mengenainya.

“Zarina mahu Emelda dan Amyza membuat permintaan maaf secara terbuka dan seterusnya membayar ganti rugi kerana merosakkan reputasinya, menyebabkan tekanan dan mengh4sut kebe3ncian orang awam terhadapnya.

“Emelda dan Amyza melakukan penyiaran dan komen-komen yang salah, menyedari ia adalah p4lsu dan dengan sengaja membah4yakan kedudukan imej, jenama peribadi dan reputasi klien kami, Zarina Anjoulie Lavocah.

“Kedua-dua individu tersebut menerbitkan tudvhan p4lsu dan f1itnah mengenai klien kami, ” katanya.

Tambahnya lagi, Emelda dan Amyza tidak mempunyai sokongan fakta ketika mereka berulang kali menudvh Zarina dan menerbitkan ‘posting’ dan komen-komen yang merujuk kepadanya sebagai seorang yang telah bertanggungjawab menimbulkan kebe3ncian netizen terhadap mereka.

“Kami akan mengambil tindakan und4ng-und4ng yang diperlukan jika surat tuntutan tersebut tidak dijawab dalam masa tujuh hari,” katanya.

Untuk rekod, isu ‘per4ng’ antara Zarina dan beberapa artis lain bermula apabila terdapat pihak yang meminta cadangan daripada kerajaan untuk memberi bantuan kepada penggiat seni.

Kemuncak krisis ini berlaku apabila tersebar ‘screenshot’ perbualan selebriti yang didakwa mengh1ina netizen dan Zarina.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : GEMPAK

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Giliran Emelda Sam4n Zarina Anjoulie RM1 Juta, Puncanya Buat Netizen Pening Kerana Bertentangan Dgn Tuntutan Anju"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*