Faezah Elai Dikec4m Pakaian Ikut Sunnah, Lidah Ikut Sy4itan

Umum mengetahui Faezah Elai sangat sinonim dengan loghat utaranya, bagaimanapun menerusi perkongsian di Instagram, pelakon itu memohon maaf seandainya ada pihak yang terguris hati dengan pertuturannya yang disifatkan agak kasar.

Difahamkan, Faezah tampil menjelaskan hal tersebut apabila ada pihak yang mempertikaikan pemakaiannya yang berhijab namun seolah-olah tidak selari dengan pertuturan bahasanya yang agar kasar.

“Saya orang Penang, asal dari Penang. Jadi, memang cakap Utara. Tapi kalau bahasa Utara itu bunyinya kasar sampaikan anda dakwa macam ‘syaitan’, maka, saya memohon maaf sekiranya saya mengguris hati sesiapa.

“Anda boleh berhenti daripada mengikuti saya, tiada masalah. Nanti saya cakap orang putih anda kata pulak tak sedar diri anak benggali capati dok perasan Jessica Alba walaupon memang betullah saya macam Jessica,” tulisnya.

Dalam pada itu, Faezah berkata penghijrahannya untuk berhijab bukan untuk memuaskan hati mana-mana pihak tetapi dilakukan sebagai usahanya memenuhi tuntutan agama serta mahu menjadi muslimah yang lebih baik.

“Tudung apapun saya pilih nak pakai, bukan sebab nak puaskan hati sesiapa, tapi hanyalah sebab saya rasa selesa dan saya berusaha untuk menjadi seorang muslim yang lebih sempurna.

“Pakai tudung ni dah nak masuk dua tahun, tak pernah nak cuba jadi ikon muslimah pun. Tak pernah cuba pun nak berdakwah dalam media sosial ni, sebab sendiri pun ke laut dalam,” katanya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

“Tak hensem tkpa janji kaya!” 😂🤣😂 Bila bukak ja radio mesti ada dialogue ni.. Marah laki cheq.. dia terasa.. cheq tanya,awat terasa? Dia kata sbb dia hensem… 😑😑😑 Mak cheq pesan,kita klu timpa pokok nyok 🌴 tkpa lagi,tp klu timpa perasan ni mmg payah.. sampai mati tkdak ubat wooo.. 🤧 . P/S : kaki kita crop lah sbb pakai slipper jamban.. tk kena ngan baju.. 😝 . Wearing tudung by @properhijab . #takhensemtakpajanjisolat #gurauja #jangankatacheqmulutmacamsetanpulak #ootd #myootd #ootdfaezahelai #faezahelaiootd #hijab #hijabi #hijabstyle #hijabstyle #hijabista #hijabfashion #fashion #myfashion #faezahelai #feelingblessed #alhamdulillah #lovelovelove

A post shared by faezahelai (@faezahelai) on

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: ROTIKAYA

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Faezah Elai Dikec4m Pakaian Ikut Sunnah, Lidah Ikut Sy4itan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*