“Habis Bulan Puasa Jadi Syait4n Balik…”- Akui Pernah JahIl, Noorkhiriah Dedah Sikapnya

Pelakon Noorkhiriah akui pernah jah1il dalam ilmu agama suatu ketika dahulu.

Menurut Noorkhiriah dia pernah bertudung sebelum ini tetapi hanya untuk ke masjid dan ketika di bulan Ramadan sahaja.

“Masa ini akak (Noorkhiriah bahasakan dirinya) hamil anak pertama 11 tahun lepas dan ketika ini adalah bulan puasa dan akak belum bertudung, ni (gambar) bertudung sebab pergi majlis berbuka puasa dekat masjid.

“Pandai pula tutup aurat, lepatu lengging balik. Masa itu akak tak tahu apa yang akak fikir..adakah akak fikir bulan puasa je kena sopan, habis poser setan balik? ‘ngoknyelah’ diri ini bila fikir balik..” katanya.

Pelakon Nur itu berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.

Menerusi entri tersebut, dia memuat naik fotonya bertudung satu ketika dahulu.

Pun begitu, Noorkhiriah akui apa yang berlaku adalah proses kehidupan yang dilaluinya, malah dia berkata masih memperbaiki diri.

“Tapi bila fikir balik itulah proses kehidupan. Kadang-kadang mata yang mandang, mulut yang menegur adalah disebabkan kita sndiri yang membuka jalan untuk diperkatakan..

“Akak tak baik dan belum baik tapi minta sangat kat Allah hujung -hujung usia ni sempat jumpa jalan dan dapatlah menyebut lailahaillah di hujung nyawa,” katanya lagi.

Noorkhirah mula aktif berlakon sejak 20 tahun yang lalu.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Manih ke tidok❓Masani akak peknen anak 1st 11 tahun lepas dan masani adalah bulan poser & masani akak belum btudung,ni btudung pasai gi majlis bbuka dkt sejid..pandai lak tutup aurat..pastu lengging balik..masatu akak tktau apa yg akak fikir..adakah akak fikir bulan poser je kena sopan..hbs poser #setan balik..ngoknyelah dirini bila pikir balik..bila pk balik itulah proses kehidupan..kdg2 mata yg mandang,mulut yg menegur adalah disebabkan kita sndiri yg mbuka jalan untuk dperkatakan..akak tak baik dan lom baik tapi minta sgt kat Allah ujung2 usia ni sempat jumpa jalan dan dapatlah nyebut #lailahaillallah di ujung nyawa..aammen

A post shared by Noorkhiriah Ahmad Shapie (@khiriah17) on

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: GEMPAK

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Habis Bulan Puasa Jadi Syait4n Balik…”- Akui Pernah JahIl, Noorkhiriah Dedah Sikapnya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*