Dikec4m Selepas Memuat Naik Gambar Memegang Anjing, Ini Reaksi Padu Dari Harith Iskander

Baru-baru ini, hangat diperkatakan apabila Harith Iskander memuat naik gambar memegang seekor anj1ng. Harith memberitahu dia telah mengambil anjing kvdung sebagai anak angkat selepas diselamatkan oleh seorang wanita beragama Islam.

Akvi menerima kr1tikan dan kec4man melampau daripada netiizen, menerusi perkongsian di Instagram Harith berkata dia tidak terkesan sebaliknya yakin dengan nilai-nilai murni dalam ajaran Islam.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

This two legged wonder-dog is named Marvela. She was rescued two years ago by @nurullainabdulhamid who (despite being advised to ‘put the animal down’) cared for her … and today she is a healthy beautiful and friendly doggy. We fell in love with Marvella when my wife @drjezaminelim came across her story online and kept saying “We need to do something for this beautiful doggy and the lady who saved her. After much discussion with Nurul we all agreed on a ‘Foster home’ arrangement where Marvella will come stay with us and we will bring her back to be with her saviour every month. So now I’m a happy daddy to 3 kids, 2 cats (one-one eyed blind) and a wonder dog. 😁 We promised her to care for an look after her doggy as she has. Please click on Nurul Ain’s IG to see the work her husband and her do in rescuing and rehabilitating stray animals (over 400 cats and dogs so far!!!). I have never met a more compassionate couple so committed to loving those who others abandon. Marvella is now getting used to her new environment and we will be upgrading her wheelchair (which she has outgrown) soon! #MarvelaTheWonderDog #twoleggedwonder

A post shared by Harith Iskander™️ (@harithiskander) on

“Saya bantu kerana saya percaya Islam menggalakkan kebaikan, saya menolong seekor anj1ng dan pada masa yang sama saya tahu menjaga iman. Saya rasa ia tak memberi kesan kepada cara orang lain menjaga iman mereka,” tulisnya.

Dalam ada itu, Harith mengucapkan terima kasih kepada mereka yang telah memberi sokongan kepadanya membantu menjaga anj1ng berkenaan. Harith menegaskan dia seorang Muslim dan ada iman dalam Islam.

“Saya tak mahu k0men tentang perkara neg4tif yang ditujukan kepada saya, tetapi saya mahu ucapkan terima kasih kepada mereka yang memberi s0kongan untuk saya membantu Marvella, dan ya, ramai juga rakan-rakan Muslim yang turut memberi sokongan.

“Saya seorang yang beragama Islam, saya ada iman dalam Islam, dan saya percaya dengan sifat berperikemanusiaan,” tulisnya lagi.

Terdahulu, Harith memberitahu tindakan seorang wanita beragama Islam menyelamat anj1ng jalanan itu telah menyentuh hatinya dan isteri dan menyuarakan hasratnya untuk menjadikan anj1ng yang dipanggil Marvela itu sebagai haiwan angkat mereka.

Difahamkan, Marvella adalah anj1ng yang tidak mempunyai kedua dua belah kaki depan dan pernah dibvli serta dipvkul orang dahulu.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Rotikaya

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Dikec4m Selepas Memuat Naik Gambar Memegang Anjing, Ini Reaksi Padu Dari Harith Iskander"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*