B0nda Rozita Respon Di Ruangan Komen I.G Datin Shahida Buat Ramai Terdiam

” Duukacita saya maklumkan, bekas kakitangan saya yang amat saya sayangi, seperti adik saya sendiri, Muhammad Ghazali B Hj Mat Lawi telah kembali ke rahmatuIIah..”Demikian perkongsian Datin Shahida yang juga isteri kepada usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman susulan pemergian bek4s pembantu peribadi mereka.

Difahamkan Allahyrham Ghazi dilaporkan meninggI dnia pagi tadi.Datin Shahida yang berkongsi berita seedih itu dengan memuat naik ucapan tkziah dan mendoakan agar r*h Allahyrham dicucuri rahmat.Menurut Shahida, beliau menyanyangi arwh dan menganggapnya seperti adik sendiri.

” Mari sama-sama kita sedekahkan Al Fatihah dan mendoakan r0hnya agar dicucuri rahmat, diampunkan d0sanya, dilapangkan kvburnya ditempatkan di kalangan mereka yg beramal soleh…

” Saya akan rindu awak Ghazi, saya sayang awak tapi Allah lebih sayang awak..” tulis Datin Shahida

Dapat respon dari Bonda Rozita

Sementara itu perkongsian Shahida itu turut mendapat respon dari ibu mentuanya, Bonda Rozita.Menurut Rozita, beliau berasa terkejut dengan berita tersebut memandangkan usia arwh yang masih muda dan mengingatkna tentang kem4tian yang tidak mengira usia.

” Mak sangat terkejut ida ghazi , teguran untuk kita yang masih hidup umur tak kira usia sihat apa yang s4kit yang didahulukan ataupun dilambatkan.

” Sebenarnya hidup menuju m4ti tujuan dihidupkan ialah mencari amal sebanyak mungkin..

” Semoga dia ditempat kena golongan orang beriman dan peringatan dan terus beringat untuk kita hidup..” tulis Rozita

Sementara itu, usahawan kntr0versi Nur Sajad turut berbongsi berita tersebut di Instagram beliau.Sambil memuatnaik gambar bersama Allahyrham Ghazi, Saj4d mendoakan kesejahteraan arwh dan menarik perhatian pengikutnya.

” Salam tkziah Inna Lillahi Wainna Ilaihi Rojiuun Al-Fatihah buat rakan ku Ghazi_ml ….semoga arwh Di tempatkan di kalangan orang beriman.. Salam tkziah” tulis Sajad

Punca peny4kit arwh diceritakan rakan

Terdahulu, seorang lagi bekas pembantu yang mesra dipanggil Kak Mel turut berkongsi mengenai keadaan arwh yang sedang t3nat disebabkan apeendiks peecah dan kuuman telah mereebak ke bahagian paru-paru.

” Semoga Ghazi_ml di beri keajaiban.. pagi tadi saya dapat call dari abg Ghazi bahawa beliau tengah teenat sekarang.. di sebabkan apeendiks beliau peecah dan kuuman dah mereebak ke paru2 beliau..

” Semoga beliau di beri kekuatan… dan kesembuuhan.. akak pun ingin memohon maaf jika selama kita bersama menjalankan tugasan.. akak ada terkasaar bahasa dan menguuris hati.. halalkan makan minum.. akak pun maafkan segala kesalaahan ko dik” tulis Kak Mel

“Tidak Pernah Memburvkkan, Walau Dia Tahu Semua Benda Tentang Saya,” – DS Aliff Syukri Kenang Pemergian Bekas Pengurus

Usahawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri menyifatkan pemergian bekas pengurusnya, Ghazi Bin Mat Lawi sebagai suatu yang mengejutkan dan sukar untuk diterimanya.

Menurut Datuk Seri Aliff, sewaktu masih berkhidmat, allayarham Ghazi adalah individu yang bertanggungjawab menjaga soal fesyen serta makan dan minumnya.

“Doakan Al-Fatiha utk arwah @ghazi_ml semua hanya tinggal kenangan. Allahu… Saya berasa amat sedih dan juga amat mengejutkan kerana bekas kakitangan (bekas setiusaha saya yg masih muda berumur tgh 20an) saya yang pernah berkhidmat dengan saya hampir 4 tahun lamanya iaitu @ghazi_ml Ghazi Bin Mat Lawi telah meningg4l dunia ke dan kembali ke rahmatullah.

“Secara jujurnya beliau seorang yang baik, seorang yang pelawak dan sering menjaga persiapan saya, fesyen saya, makanan saya serta minuman saya.

“Tidak saya sangka selepas tidak sampai 2-3 bulan beliau berhenti kerja, beliau sakit dan saya dikhabarkan beliau telah meningg4l dunia.

“Walaupun Ghazi ni di kamera nampak seperti poyo tapi orang baik, menghargai kerjanya dan alhamdulillah selama beliau bekerja dengan saya hampir 4 tahun tidak mendatangkan masalah.

Kisah tersebut dikongsikan oleh Datuk Seri Aliff menerusi sebuah video tribute yang dimuat naik di akaun Instagram miliknya.

Dalam pada itu, penyanyi lagu Cuba Bahagia itu turut mendedahkan bahawa dirinya sukar untuk mencari pengganti sebaik sahaja Ghazi memohon untuk berhenti.

“Malah tidak pernah memburukkan saya walaupun dah berenti. Jauh sekali mengutvk saya walaupun dia tahu mengenai semua benda tentang saya.

“Susah nak cari pekerja macam Ghazi. Jom kita bersama-samalah kita mendoakan dan sedekahkan Al-Fatihah kepadanya.

“Hanya Tuhan sahaja yang tahu betapa sedihnya kami sekeluarga. Semoga semua kawan-kawan saya mendoakan beliau di cucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

“AMIN YA RAB. Saya yakin setiap orang yang hidup pasti akan menghadap Sang Pencipta,” kongsinya lagi.

Menerusi ruangan komen, rata-rata netizen dan rakan artis tersentuh melihat perkongsian video daripada Datuk Seri Aliff itu.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : http://transformasi.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "B0nda Rozita Respon Di Ruangan Komen I.G Datin Shahida Buat Ramai Terdiam"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*