PU Azman Sendiri Terkedu Bila Rakan Arwh Hantar Gambar Ini, Rupanya Salah Seorang Mngsa Pernah..

Kisah percutian empat pelajar yang sedang menunggu majlis konvokesyen yang berakhir trag3di apabila tiga m4ti dan seorang lagi masih diraw4t kerana terhidu gas karb0n mon0ksida dua hari lalu mencvri tumpuan orang ramai.

Kesemua empat sahabat itu ditemui di kawasan parkir sebuah stesen minyak di Sama Gagah di Lebuh Raya Utara Selatan arah utara dalam keadaan tidak sdarkan diri .

Dalam kjadian jam 1 pagi, keempat-empat mngsa, Sharifah Fariesha Syed Fathi, Ayuni Shazwanie Shabri, Nor Adilah dan Nor Aqilah masing-masing berusia 21 tahun berhenti berehat di stesen minyak berkenaan sebelum meneruskan perjalanan pulang ke rumah masing-masing dekat Sungai Petani dan Gurun, Kedah.

Difahamkan kereta tersebut dipandu oleh Nor Aqilah berhenti seketika di stesen minyak itu selepas Aqilah mengadu berasa pening.

Aqilah yang memandu MPV jenis Honda Odyssey mengalami s4kit kepala dan memberhentikan kenderaan itu untuk berehat serta membeli makanan.

Selain berasa pening kepala, Aqilah turut mengalami muntah dan disebabkan dia sahaja yang tahu memandu, mereka berempat berhenti dan berehat sementara menunggu keadaan Nor Aqilah pulih.

Manakala Ayuni Shazwanie pula mempunyai lesen memandu tetapi tidak berani kerana bukan keretanya.

Bagaimanapun sudah sampai aj4I mereka, Fariesha, Ayuni serta Adilah yang juga kembar kepada Aqilah telah meninggI dnia dalam kjadian itu.

PU Azman muatnaik status

Sementara itu menerusi satu hantaran di Instagram, pendakwah dan pelakon Pencetus Ummah (PU) Azman telah berkongsi gambar dengan salah seorang mngsa.

Keempat-empat mngsa adalah pelajar jurusan farmasi di sebuah kolej swasta di Batu Caves, Selangor dan menurut PU Azman beliau pernah hadir memberi ceramah di sana.

Difahamkan gambar beliau bersama arwh Ayuni Shazwanie Shabri diambil sejurus selepas beliau selesai memberi ceramah.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kita dikejutkan sehari dua ini dengan kematian tiga daripada 4 sekawan kerana terhidu gas karbon monoksida ketika tidur di dalam kereta. . Yang lebih mengejutkan cik man ialah, salah seorang daripada yang terkorban pernah ikuti ceramah cik man di kolej arwah (dalam bulatan di foto). Cik Man dapat tahu bila sahabat kolejnya send foto ni dan maklumkan tentang tragedi. . Doakan untuk arwah ayuni dan dua lagi sahabatnya yang terkorban.

A post shared by PU Azman (@puazmanofficial) on

” Kita dikejutkan sehari dua ini dengan kem4tian tiga daripada 4 sekawan kerana terhidu gas karb0n mon0ksida ketika tidur di dalam kereta.

” Yang lebih mengejutkan cik man ialah, salah seorang daripada yang terk0rban pernah ikuti ceramah cik man di kolej arwh (dalam bulatan di foto).

” Cik Man dapat tahu bila sahabat kolejnya send foto ni dan maklumkan tentang trag3di.

” Doakan untuk arwh Ayuni dan dua lagi sahabatnya yang terk0rban.” tulis PU Azman.

Perkongsian PU Azman di Instagram beliau itu telah menarik perhatian pengikutnya apabila meraih lebih 50 ribu tanda suka.

Sementara itu rata-rata warganet mengucapkan takziah di atas pemergian tiga orang sahabat tersebut.

Seorang individu turut menulis, satu-satunya mngsa yang terselamat iaitu Aqilah turut berada dalam gambar tersebut dan meminta agar mendoakannya kembali pulih.

Buat masa ini difahamkan Aqilah masih diraw4t di hospital dan dalam keadaan stabil.

Sumber: IG PU Azman

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : M.B

Apa komen anda?

Be the first to comment on "PU Azman Sendiri Terkedu Bila Rakan Arwh Hantar Gambar Ini, Rupanya Salah Seorang Mngsa Pernah.."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*