Mel4mpau! Bekas PA Aliff Syukri Sudah Ditangk4p?

Beberapa minggu yang lalu, ada lap0ran mengenai bekas pembantu peribadi (PA) usahawan kosmetik popular Dato Seri Aliff Syukri yang dikenali sebagai Iqbal bersama seorang wanita dipercayai isterinya, Intan Nurulhaleda dikatakan telah men1ipu ramai pelanggan yang membeli pakej pelancongan sebuah hotel mewah di Negeri Sembilan.

Sudah Dit4ngkap?

Difahamkan beberapa laporan polis telah dibuat, dan turut dikhabarkan antara m4ngsa-m4ngsa si1ndiket pen1ipuan ini termasuklah petugas barisan hadapan dan juga selebriti.

Terbaru, menerusi laporan BERNAMA sepasang suami isteri telah ditahan selepas disyaki terlibat dalam penipuan pakej penginapan sebuah hotel mewah di dalam sebuah serbuan di sebuah penginapan desa di Ampang, dekat sini, pada Khamis lalu. Dengan tangk4pan tersebut, warganet turut membuat spekvlasi bahawa pasangan yang dimaksudkan adalah Iqbal dan isterinya.

Ramai Jadi M4ngsa 

Menurut Ketua Polis Daerah Sungai Buloh Supt Shafa’aton Abu Bakar, tangk4pan dibuat selepas pihaknya menerima laporan daripada m4ngsa yang bekerja sebagai jurur4wat sebuah hospital kerajaan pada 13 Sept yang menjadi m4ngsa pen1ipuan svspek berumur 26 dan 27 tahun itu.

Menurutnya, m4ngsa mengetahui mengenai iklan tawaran penginapan bermalam termasuk sarapan pagi di sebuah hotel terkemuka di Port Dickson, Negeri Sembilan dengan harga pakej RM88 hingga RM499 satu malam yang dibuat menerusi kumpulan aplikasi WhatsApp.

“Mangsa telah menghubungi syarikat svspek dan ditawarkan menjadi ejen dengan komisen sebanyak 10 peratus dengan cara menyebarkan iklan pakej kepada rakan sekerjanya,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah Sungai Buloh di sini, semalam.

Difahamkan, m4ngsa turut menerima tempahan daripada 26 rakan sekerjanya dan telah membuat pembayaran lebih RM7,000 kepada akaun syarikat suspe3k dan diberikan resit tempahan dengan tarikh terbuka iaitu tempahan pada bila-bila masa.

M4ngsa hanya menyedari diti1pu selepas membuat semakan di hotel terbabit dan tiada tempahan penginapan dibuat oleh syarikat susp3ek.

“Setakat 25 Sept, kami menerima 30 laporan membabitkan kes yang sama dengan nilai kerugian berjumlah RM26,193,”  jelasnya lagi seperti dipetik menerusi laporan BERNAMA.

Pasangan yang tidak bekerja itu direm4n sehingga hari ini dan k3s disi1asat mengikut Se4ksyen 420 Kanun Keseks4aan iaitu kerana meni1pu.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : Murai.my

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Mel4mpau! Bekas PA Aliff Syukri Sudah Ditangk4p?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*