Kes ‘Cvci Duit’ Har4m, Ini Reaksi Zed Zaidi Buat Ramai Tak Sangka

Baru-baru ini hangat diperkatakan mengenai sindi1kat Mac4u Sc4m yang menggunakan populariti artis untuk menjalankan kegiatan ‘mencuci’ duit har4m melalui pelbagai usaha sama dan perniagaan sah.

Perkara itu turut mendapat perhatian Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Zed Zaidi yang menggesa selebriti yang ada kaitan dengan kegiatan ‘cvci duit’ har4m tampil memberi kerjasama dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasu4h Malaysia (SPRM).

“Tampil untuk serah diri bagi memberi kerjasama. Ia lagi baik dilakukan secara suka rela kerana boleh nampaklah artis-artis yang berkenaan itu bertanggungjawab.

“Jadi, untuk benda yang berkait rapat seperti ini, sesiapa artis terbabit atau berasa nama mereka mungkin ada boleh menghubungi SPRM untuk dapatkan maklumat lanjut atau tampil secara sukarela,” katanya.

Menurut Zed, biar sikap tanggungjawab dilakukan selebriti berkenaan boleh menjadi contoh kepada masyarakat. Katanya lagi, mungkin imej artis berkenaan akan tercal4r namun keberanian mereka boleh dijadikan contoh.

“Sebelum kes ini pun, ada juga golongan artis terbabit dengan ‘along’ dan dad4h. Apapun, tak perlu berasa malu kerana kerjasama diberikan itu boleh jadi contoh tanggungjawab pada masyarakat.

“Kalau kita tak bersalah, tak perlu rasa takvt. Dengan keberanian dan sikap tanggungjawab itu, artis boleh jadi ikon kepada orang ramai,” katanya.

Terdahulu, SPRM mendedahkan pihak merkea mempunyai senarai individu termasuk selebriti dan ahli perniagaan yang dikesan terbabit dalam aktiviti ‘mencvci’ wang har4m tersebut.

Ketua Pesuruhjaya, Datuk Seri Azam Baki, berkata individu terbabit diminta menghadirkan diri di SPRM, sebelum dipanggil untuk membantu si1asatan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: Rotikaya

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Kes ‘Cvci Duit’ Har4m, Ini Reaksi Zed Zaidi Buat Ramai Tak Sangka"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*