Baru Je Kngsi ‘Ford Ranger’ Hitam Sekali Shuib Balas Komen Iesya Toh Pula

Alhamdulillah..Itulah Kata kata Yang Dapat Diluah Kan Oleh pasangan Selebriti Shuib Sepahtu Dan Siti Sarah.

shuib telah memuat naik satu gambar dilaman ig nye bersama kereta ford yang telah tul4r baru baru ini kerana disi1ta oleh pihak SPRM

Posting shuib di laman ig nya

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Alhamdulillah 🤲🥰 . . . @sitisarahraissuddin @bubblebeemalaysia_hq #14102020 #BubbleBee #FordRanger

A post shared by Shuib Sepahtu (@shuibsepahtu) on

Terdahulu…Pengurus Shuib Jawab Spekulasi Kereta Dis1ta SPRM

Semalam tul4r di media sosial, foto puluhan kereta berjenama mewah disi1ta Suruhanjaya Pencegahan R4suah Malaysia (SPRM).Difahamkan kesemua kereta yang dis1ita berkait rapat dengan s1iasatan terhadap kes penggubahan wang har4m dan si1ndiket Mac4u Sc4m.

Bagaimanapun spekvlasi mula timbul apabila warganet mend4kwa, ada di antara kereta tersebut mirip pacuan empat roda jenis Ford Mustang milik pelawak dan penyampai radio, Shuib Sepahtu.Pihak pengurusan Shuib, Indigital Music ketika dihubungi Gempak memohon maaf kerana tidak dapat membuat sebarang kenyataan mengenai dakw4an tersebut.

“Minta maaf, kami tidak boleh memberi sebarang kenyataan kerana kes ini masih dalam si1asatan SPRM.

“Bukan tidak mahu mengulas lanjut tetapi kami harap semua faham dengan situasi ini. Betul atau tidak itu kereta Shuib, biarlah orang terus berspekvlasi,” kata Pengarah Urusan Indigital Music, Nana Mohd Rom.

Terdahulu media melaporkan SPRM telah memb3ku sebanyak 750 akaun milik seorang ahli sindi1ket Mac4u Sc4m dan Perjudi1an yang membabitkan nilai RM75 juta.Selain itu, SPRM turut meny1ita rumah dan 24 kereta mewah milik lapan individu yang dit4han baru-baru ini di mana lima daripadanya adalah milik seorang lelaki bergelar datuk.

Antara kereta yang dis1ita berjenama Bentley, (Ford) Mustang, Roll Royce, Ferrari, Lamboghini, Porche, (Nissan) GTR dan beberapa buah motosikal berkuasa tinggi.

Beberapa hari ini hangat diperkatakan mengenai sind1iket Mac4u Sc4m dan perjud1an yang menggunakan populariti artis untuk menjalankan keg1atan ‘mencuci’ duit har4m.

SPEKvLASI APABILA NETIZEN DAKW4 ADA DI ANTARA KERETA TERSEBUT MIRIP PACUAN EMPAT RODA JENIS FORD MUSTANG MILIK PELAWAK DAN PENYAMPAI RADIO, SHUIB SEPAHTU.

Difahamkan kesemua kereta yang dis1ita berkait rapat dengan si1asatan terhadap kes penggubahan wang har4m dan sind1ket Mac4u Sc4m.

Sebelum ini Shuib telah dis1iasat sebelum ini bagi memberi maklumat berkenaan keg1iatan Mac4u sc4m tersebut.

Namun perkara itu mula menjadi tul4r apabila ada netizen telah mendedahkan beberapa buah kereta yang disi1ta badan berkuasa itu rupa-rupanya milik pelawak Shuib Sepahtu dan isterinya, penyanyi Siti Sarah.

KERETA MEWAH SHUIB DISITA SPRM?

Shuib sebelum ini telah dipanggil untuk membantu si1asatan berikutan kes Mac4u Sc4m tersebut.

Shuib dilihat ada memuat naik gambarnya dengan kereta yang kelihatan sama seperti kenderaan yang telah dis1ta.

KERETA MEWAH SHUIB DISITA SPRM?

KERETA MEWAH SHUIB DISITA SPRM?

Diruangan komen gambar tersebut, netizen turut bertanyakan hal itu kepada Shuib adakah itu kenderaan sama yang dis1ta.

Jika diperhatikan, kenderaan yang dis1ta itu benar-benar mirip kereta milik pasangan itu kerana dia pernah memuat naik foto kereta mewah tersebut di ruangan Instagram tidak lama dahulu.

Dalam pada itu, pihak pengurusan Shuib, Indigital Music ketika dihubungi memohon maaf kerana tidak dapat membuat sebarang kenyataan mengenai dakwaan tersebut.

Ketika meninjau ruangan media sosial pelawak itu, netizen telah berduyun-duyun meninggalkan komen untuk kepastian sama ada benarkah kereta yang disi1ta itu milik selebriti berkenaan.

Mengimbas kembali, Shuib dilaporkan telah dipanggil hadir ke Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasu4h Malaysia (SPRM) berhubung dengan kes penggub4han wang har4m atau lebih dikenali sebagai Mac4u Sc4m.

Satu hantaran di IG Iesya Toh sebelum ini,

Selepas Shuib muat naik gambar bersama kereta Ford Ranger miliknya, netizen mula menghent4m Iesya Toh. Shuib juga ada komen kepada Iesya Toh.

Terima kasih sbb byk sebar dan fitnah sy.Sy doakan Semoga awak diberkati dan dirahmati selalu. Amin

Dilihat Iesya Toh juga membalas komen Shuib,

SPRM keluar kan pics ib.. it’s ok. Sy minta maaf. Semoga kebenaran terbongkar jua. Aamiin 🤲🏻♥️🇲🇾

Semoga segalanya baik-baik sahaja untuk kedua-dua selebriti ini.

Sumber: RJSohorr

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : http://transformasi.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Baru Je Kngsi ‘Ford Ranger’ Hitam Sekali Shuib Balas Komen Iesya Toh Pula"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*