Kes Anggota BOMBA kena tumbvk, Tindakan Lelaki Buat Ramai Tergelak Sakan

Kajang: Niat murni anggota bomba mengelak seorang lelaki daripada ce-dera dengan mengh4langnya daripada menghampiri kereta yang terb4kar di Balakong di sini, bertukar sebaliknya apabila anggota terbabit ditu-mbuk lelaki itu.

Bukan itu sahaja, lelaki berkenaan lebih agresif dengan menga-muk di lokasi menyebabkan beberapa anggota bomba yang berada di tempat kjadian bagi operasi pemad4man keb4karan kereta itu terpaksa membe-rkasnya.

Menurut sumber, kem4langan yang membabitkan beberapa buah kenderaan itu berlaku pada pagi tadi di Jalan Suakasih di Bandar Tun Hussein Onn (BTHO) menghala ke Cheras Selatan.

Difahamkan, kereta yang dipandu oleh lelaki terbabit mel4nggar tiga buah kenderaan lain dan terb4kar di tepi jalan.

Sepasukan anggota Bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat BTHO datang ke lokasi dan memad4mkan kenderaan terb4kar itu.

Namun ketika sedang menjalankan tugas, lelaki terbabit datang ke arah keretanya yang terbak4r tetapi dih4lang oleh beberapa anggota Bomba. Juga kedengaran suara beberapa orang awam yang meminta lelaki itu dit4han.

Tidak berpuas hati, lelaki itu secara tiba-tiba memukul salah seorang anggota Bomba menyebabkan rakan setugas dan orang awam yang menyaksikan keja-dian itu terus menangkapnya dari terus bertindak agre-sif.

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Balakong, Wong Siew Ki menerusi Facebooknya memaklumkan, Seorang lelaki yang emosi tidak stabil melanggar 3 kereta dan akhirnya terbakar di tepi jalan.

Lelaki tersebut telah dibawa balik ke balai polis untuk ur1ine test juga kerana memukul anggota bomba yang datang membantu untuk memadam api keretanya.

ADA PISA-U DALAM KERETA LELAKI TERSEBUT RUPANYA

“Terdapat sebilah pi-sau dalam keretanya dan ini yang membimbangkan anggota-anggota bomba dan polis,”

Terdapat sebilah pi-sau dalam keretanya dan ini membimbangkan anggota-anggota bomba dan polis. Semua pihak terlibat telah membuat laporan polis dan juga pergi ke klinik utk mendapatkan rawatan.

Ingatkan keluar garii

Namun dalam kkekalvtan yang berlaku, tindakan sempoi seorang lelaki bercermin mata yang tampil membantu anggota bomba buat ramai terhibur

Ketika dia berg3lut menangkap svspek, lelaki tersebut tiba-tiba bangun dan menyeluk saku belakang. Ramai menyangka yang beliau akan mengeluarkan garii untuk memb3rkas svspek, tapi apa yang di keluarkan hanya lah telefon bimbit

Melihat keberanian dan susuk fizikkal dia, ramai menyangka beliau seorang anggota polis

“Ramai juga kena game dengan hero kita hari ni.. Aku mat1i2 ingat gari dia nak ambil, skali keluar… Hambekkkk ko, telepon ”

Berikut antra komen warganet yang mencuit hati

Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Selangor, Norazam Khamis berkata, pihaknya menerima panggilan kece-masan pada 10.38 pagi sebelum sebuah jentera dengan kekuatan lapan pegawai dan anggota bergegas ke lokasi.

“Sebaik tiba, sebuah kereta sedang terb4kar di bahagian enjin akibat mel4nggar sebuah Perodua Myvi. Anggota membuat pemadaman dan kereta itu mu-snah 70 peratus.

“Bagaimanapun, semasa operasi itu, seorang lelaki bertindak agre-sif terhadap anggota yang cuba menghalangnya daripada mendekati kenderaan.

“Dia tiba-tiba mengam-uk dan memuk-ul anggota tanpa sebab. Kemungkinan kereta terb4kar itu miliknya dan anggota turut menemui p4rang di dalamnya,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Norazam berkata, lelaki itu dit4han dan kemudian diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut.

Terdahulu, tular di media sosial beberapa rakaman video yang menunjukkan seorang lelaki menu-mbuk anggota bomba dan menga-muk sebelum berjaya dit4han.

Rata-rata warganet m3ngecam tindakan lelaki tersebut

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : Info Roadblock JPJ/POLIS,, HMETRO

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Kes Anggota BOMBA kena tumbvk, Tindakan Lelaki Buat Ramai Tergelak Sakan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*