“Sekarang Jalan Terbaik Mengadu Pada Allah” – Zizi Kirana Tertek4n Gara2 Hal Ini

R1MAS dengan pelbagai isV negara yang menjadi perbualan hangat netizen, penyanyi Zizi Kirana mengambil keputusan untuk tidak membuka laman sosial selama lima hari.

Zizi berkata dia tertek4n dengan pelbagai t0pik yang menjadi perbal4han segel1ntir masyarakat antaranya isv berkaitan penul4ran Cov1d-19 dan hal membabitkan politik negara.

“Saya ambil keputusan untuk berehat daripada menggunakan laman sosial selama lima hari. Saya rasa r1mas dan sem4k dengan pelbagai cerita terutamanya perbal4han netizen mengenai isv Cov1d-19 dan hal politik negara.

“Lebih membuatkan saya kec3wa apabila membaca perkongsian seorang individu di laman sosial yang tak habis-habis menyal4hkan orang lain dalam k3s Cov1d-19 ini, sampai ada yang kata Sabah jadi punc4 k3s men1ngkat.

“Itu belum masuk isu politik lagi… sepatutnya dalam keadaan getir begini kita semua berganding bahu dan bekerjasama memutuskan ranta1an jangk1tan dan bukannya menund1ng jari menyal4hkan antara satu sama lain,” katanya kepada mStar.

Zizi berehat daripada menggunakan laman sosial kerana tertek4n membaca pelbagai komen netizen.

Zizi menjauhkan diri daripada menggunakan semua aplikasi laman sosial dan membukanya semula pada Isnin lalu.

Dalam pada itu, penyanyi lagu Eh ini berkata dia memilih berehat daripada media sosial kerana teringat nasihat yang disampaikan oleh mentornya iaitu komposer Malique.

 

Saya teringat pesanan abang Malique, kalau rasa str3s atau serabvt cuba tutup laman sosial… berehat sekejap!

ZIZI KIRANA

PENYANYI

“Saya teringat pesanan abang Malique, kalau rasa str3s atau s3rabut cuba tutup laman sosial… berehat sekejap!

“Rehat dan tenangkan diri, mengadu dan bercerita dengan tuhan. Saya guna nasihat itu dan cuba jauhkan diri daripada laman sosial buat sementara waktu, ternyata ia sedikit sebanyak membantu meredakan keres4han ini.

“Dalam keadaan sekarang ni nak mengadu dengan keluarga… mereka pun tengah susah dan berada jauh di Sabah. Kawan-kawan pun ada mas4lah sendiri, jadi sekarang ini yang terbaik mengadu pada Allah,” ujarnya.

Zizi b1mbang keadaan keluarga di kampung halaman Sabah.

Sementara itu, Zizi berkata dia turut b1mbang dengan keadaan dan keselamatan keluarga di kampung halaman di Semporna, Sabah.

“Setiap hari saya memikirkan tentang keluarga di kampung. Dalam keadaan angka jangk1tan terus meningkat, sudah pasti risau dan bimbang keselamatan mereka itu ada.

“Alhamdulillah mereka semua baik-baik sahaja. Setiap hari saya akan cvri masa buat panggilan video dan bertanya khabar.

“Apa yang penting sekarang ini kita berdoa semoga wabak ini cepat-cepat berakhir dan ingatlah moto kita jaga kita. Tak sanggup lagi nak lalui Perintah Kawalan Pergerakan atau l0ckdown seperti bulan Mac lalu!,” katanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: MSTAR

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Sekarang Jalan Terbaik Mengadu Pada Allah” – Zizi Kirana Tertek4n Gara2 Hal Ini"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*