Ingatkan Dah Selesai, Sekali Ini Perkembangan Terbaru Kes Sugu Pavithra

PERKEMBANGAN ke3s suami kepada YouTuber masakan popular, S. Pavithra terus dibicarakan.

Mahk4mah Sesyen di Ipoh pada Khamis menetapkan 11 dan 12 Januari tahun hadapan untuk perbicaraan kes memiliki senj4ta berbah4ya yang dihadapi bekas pekerja ladang, M. Sugu.

Hakim, Norashima Khalid menetapkan tarikh berkenaan selepas pihak pend4kwaan memaklumkan permohonan representasi suami kepada S. Pavithra itu ditolak.

Permohonan representasi berkenaan adalah ke atas pertudvhan terhadap Sugu di bawah Sekksyen 6 (1) Akta Bahan-Bahan Kak1isan dan Letvpan dan Senj4ta Berb4haya 1958 kerana memiliki senj4ta berbah4ya iaitu sebilah sab1it berukuran 66 sentimeter.

Sugu, 29, didakwa melakukan kesalahan itu di tempat letak kenderaan Hospital Raja Permaisuri Bainun di Ipoh, antara 4 hingga 6 petang, 21 Julai lepas.

Pada prosiding pada Khamis, Sugu yang dilihat hadir seorang diri diwakili peguam Syahrul Nizam Mohd Rabi manakala pendakwaan dikendalikan Timbalan Pend4kwa Raya, Liyana Zawani Mohd Radzi.

Syahrul Nizam ketika ditemui pemberita di luar mahk4mah memberitahu pihak pend4kwaan mencadangkan pihaknya membuat permohonan representasi yang kedua untuk dirujuk terus ke pihak pendakwaan pusat di Putrajaya.

“Permohonan representasi dibuat untuk pihak pendakwaan meneliti semula k3s ini dan ada beberapa perkara penting yang kami sudah masukkan dalam permohonan tersebut dan pihak kami percaya sekiranya diteliti penuh dan disi1asat semula, kes ini mungkin tidak mempunyai merit prima facie yang kuat.

“Pihak kami juga perlu mendapatkan arahan daripada anak guam dan meneliti semula dokumen-dokumen ini untuk penyediaan satu dokumen yang penting untuk rujukan dan s1iasatan pihak pendakwaan sebelum perbicaraan dimulakan,” katanya.

Mahkamah turut menetapkan 7 Disember depan sebagai tarikh sebutan semula kes untuk pihak pembelaan memaklumkan status terkini berkenaan dokumen dan permohonan representasi kedua.

Pada 17 September lepas, Mahkamah Sesyen Ipoh melepas tanpa membebaskan Sugu, daripada satu lagi tudvhan iaitu menced3rakan Pavithra, 28, pada waktu kejadian berikutan isterinya itu mengangkat sump4h bagi menarik balik pertudvhan dengan rela tanpa paksaan dan ugvtan semasa prosiding itu. – Bernama

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : MStar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ingatkan Dah Selesai, Sekali Ini Perkembangan Terbaru Kes Sugu Pavithra"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*