Dis1ndir Guna Kenderaan Mewah, Netizen Backup Raja-Raja Melayu – “Takkan Nak Pakai Myvi Kuning Pula”

Semalam, dunia media sosial digemp4rkan dengan berita mengenai kemunculan beberapa kenderaan rasmi yang membawa Raja-Raja Melayu tiba di Istana Negara, petang semalam .

Difahamkan, kesemua itu tiba bagi menghadiri pertemuan khas antara Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah bersama Raja-Raja Melayu.

Menerusi laporan Astro Awani, Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah, Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah dan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar, antara yang dilihat berangkat ke Istana Negara pada Ahad.

Menurut sumber, pertemuan itu akan membincangkan beberapa cadangan yang dipersembahkan oleh kerajaan terutamanya mengenai penul4ran COVID-19.

Namun, dalam pada ramai yang bertanyakan tujuan sebenarnya pertemuan Raja-Raja Melayu itu, ada juga yang mempersoalkan jenis kenderaan digunakan pihak istana.

Untuk makluman antara jenis kenderaaan yang kelihatan termasuklah Audi A8, Rolls Royce, BMW 7-Series dan Mercedes-Benz S-Class.

Tindakan menyenaraikan jenis kenderaan mewah tersebut terus mengundang kritikan netizen yang hampir kesemuanya menganggap itu adalah normal memandangkan yang hadir adalah kerabat diraja.

Rata-ratanya berpendapat perkara berkenaan tidak perlu dijadikan isu hingga mencetuskan kebencian ramai.

Malah, ada yang berjenaka, adakah raja perlu membawa kenderaan jenis Myvi?

Tidak kurang juga yang memuat naik gambar Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim menaiki kenderaan kancil.

Anda boleh lihat komen lucu mereka dii bawah.

 

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: Gambar Astro Awani via gempak

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Dis1ndir Guna Kenderaan Mewah, Netizen Backup Raja-Raja Melayu – “Takkan Nak Pakai Myvi Kuning Pula”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*