Kes Cuci Wang, Polis Berkas Svspek Utama Larikan Diri

KUALA LUMPUR: Suspek utama kes pengub4han wang har4m yang dit4han Suruhanjaya Pencegahan R4suah Malaysia (SPRM) sebelum melar1kan diri pada 11 Oktober lalu, berjaya diberkas di sebuah pusat peranginan di Pahang, awal pagi tadi.

Susp3k dikenali sebagai Alvin Goh, dit4han kira-kira jam 1.30 pagi oleh pegawai dan anggota daripada Jabatan S1asatan Jen4yah (JSJ) Bukit Aman.

Seorang wanita dipercayai warga asing turut ditah4n bersama Goh.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador, mengesahkan penangkapan berkenaan.

Sumber : Berita Harian

Semalam timbul pelbagai spe3kulasi mengenai tindakan seorang Datuk Seri yang terlibat dalam sind1ket M4cau Sc4m yang telah melar1kan diri dengan memanjat pagar Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegahan R4suah Malaysia (SPRM).

Terkini, pihak polis giat membvru ‘Datuk Seri’ tersebut yang dikenali sebagai Goh Leong Yeong bagi membantu s1asatan.

Goh dikehendaki bersabit s1asatan yang melibatkan tiga kes di bawah Se3ksyen 4(1)(C) Akta Rumah Jvdi Terbuka 1953 kerana dia terlibat dalam penganjuran jvdi secara atas talian di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor. Svspek juga telah melarikan diri sebaik sahaja dilepaskan dengan jaminan SPRM atas tudvhan terlibat dalam kes Mac4u Sc4m.

Pihak polis meminta orang awam yang mempunyai sebarang maklumat mengenai susp3ek untuk menghubungi Ketua Bahagian S1iasatan Jen4ayah Ibu Pejabat Polis Daerah Cheras, DSP Ahmad Zamri. Selain itu, orang awam turut boleh menghubungi Inspektor Muhammad Faizal di talian 017-3126411 atau mana-mana balai polis yang berhampiran bagi membantu s1asatan polis.

Ketika kejadian svspek dilihat menerusi rakaman CCTV berjaya melepasi pagar belakang Ibu Pejabat SPRM dengan bantuan dua orang ‘bodyguard’ dan sebauh kereta Perodua Myvi telah bersiap sedia di tepi jalan bagi melarikan m4ngsa.

Suspe3k sememangnya telah masuk ke dalam kenderaan dan dilihat menuju ke pintu pagar utama. Walau bagaimanapun dalam pergerakan antara pintu lobi dan pagar utama, beliau dipercayai bertindak keluar dari kenderaan dan melarikan diri di pagar sisi (berdekatan pintu belakang bangunan SPRM) dengan dibantu dua lagi pengawal peribadi yang bersedia untuk membantu beliau memanjat pagar dan meloloskan diri dari t4ngkapan polis.

Walaupun begitu, susp3ek utama Macau Sc4m yang juga merupakan Datuk Seri itu dikatakan sudah memasuki kenderaan Velfire bersama-sama peguam, pengawal peribadi dan pemandu untuk menuju ke pintu pagar utama. Namun, secara tiba-tiba svspek bertindak keluar daripada kereta dan melarikan diri ke pagar sisi pejabat SPRM. Ketika pihak polis menahan kereta terbabit, baru lah mereka sedar bahawa suspe3k sudah melarikan diri.

Sumber: Mohd Redzuan Abdul Manap & Harian Metro

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : OHBULAN

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Kes Cuci Wang, Polis Berkas Svspek Utama Larikan Diri"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*