AlFatihah, bakal pengantin pergi ketika membaca Al-Quran

SEORANG gadis menjadi bualan netizen apabila menghembvskan n4fas terakh1r sedang membaca Al-Quran selepas menunaikan solat Subuh, Khamis lalu.

Lebih memiIukan, gadis itu yang dikenali sebagai Aisyah Bahar, 22, itu dikatakan reb4h dan meninggaI dunia di pangkvan ayahnya.

Menurut sumber keluarga, pelajar Universiti Islam Hasanuddin, Makassar itu bakaI melangsungkan perkahwinannya tidak lama lagi.

“Meningg4l setelah solat subuh, sedang membaca ayat Al-Quran. kondisinya sedang puasa sunnah. Akhir hayatnya mengucap Laa ilaaha illallah. Innalillah..Padahal beliau sebentar lagi akan menikah,” ujar Andi Wahyuni yang juga merupakan sepupu paling rapat arw4h.

Sementara itu, ayah Aishah iaitu Andi Bahar Jufri menceritakan, pada malam kejadian anaknya itu memaklumkan mahu berpuasa sunat Hari Khamis.

Aisyah bersama ibu bapanya.

“Selepas selepas bersahur, kami pergi sembahyang Subuh berjemaah di masjid. Sebaik sahaja pulang dari masjid, arw4h meminta izin untuk memperdengarkan ayat-ayat Al-Quran sambil saya memeriksa bacaaannya.

“Hanya dalam beberapa ayat, arw4h reb4h secara tiba-tiba dipangkvan saya sebelum mengucap dua kalimah syahadah dan meningg4l dunia,” ujarnya.

Menurut Bahar, selama ini arw4h tidak pernah mengalami peny4kit yang serivs, namun sehari sebelum kejadian arw4h mengadu s4kit kepala.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber:cempedakchess, majalah harian

Apa komen anda?

Be the first to comment on "AlFatihah, bakal pengantin pergi ketika membaca Al-Quran"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*