“Keadaan Krit1kal Yang…” Dr Sheikh Muszaphar Dedah Perkembangan Isteri

Menerusi hantaran di laman Instagram, angkasawan negara Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor memaklumkan dia kini menanti detik isterinya, Datin Dr Halina untuk melahirkan anak kelima dan keenam mereka yang juga merupakan pasangan kembar.

Terpaksa Jalani Pembed4han 

Bagaimanapun, kongsi Dr Sheikh isterinya terpaksa menjalani pembed4han bagi melahirkan anak kembar mereka itu yang baru berusia 34 minggu dalam kandungan kerana Dr Halina menghid4p pre-eclampsia. Jelas Dr Sheikh lagi, keadaan ini membawa ris1iko kepada nyawa ibu dan bayi sekiranya tidak dir4wat.

“Menunggu untuk dibed4h ketika usia kandungan 34 minggu.

“Dr Halina mengh1dap keadaan krit1ikal yang dikenali pre-eclampsia yang boleh membawa m4ut kepada ibu dan anak kembar sekiranya tidak diraw4t.Lazimnya berlaku pada ibu mengandung 34 minggu yang berkaitan dengan tekanan dar4h, bengk4k dan protein tinggi di dalam air kenci1ng,” katanya.

Dijangka Bed4h Hari Ini 

Menurut Dr Sheikh, terdapat banyak punca penyaki1t itu termasuklah faktor usia keham1ilan pada usia 40 tahun dan keham1ilan kembar itu sendiri. Meskipun begitu, keadaan kedua-dua bayi berada dalam keadaan baik namun mereka berharap agar dapat menunggu sedikit masa biarpun pembed4hannya dijangka akan dilakukan pada hari ini.

Dr. Sheikh Muszaphar dan Dr. Halina telah mendirikan rumah tangga pada 10 Oktober 2010 dan hasil perkahwinan mereka dikurniakan empat cahaya mata iaitu Sophea Isabella, Sophea Natasha dan kembar lelaki iaitu Sheikh Adam dan Sheikh Noah.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : Murai.my

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Keadaan Krit1kal Yang…” Dr Sheikh Muszaphar Dedah Perkembangan Isteri"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*