Terpaksa LeI0ng TV Untuk BeIi Beras Demi Kelansungan Hidup, Tiada PiIihan Lain

BALING – Aklbat kesempltan hidup, seorang penduduk di Kampung Teluk Teduri di sini berhsrat untuk menjuaI sebuah te­levisyen terpkai miliknya bagi mendapatkan wang membeli barangan dapur.

Mohd. Nasir Din, 38, berkata, dia bercadang menjuaI bara­ngan elektronik jenama Sharp berukuran 29 inci yang diberikan oleh kakaknya itu dengan harga RM100.

“Saya tidak mempunyai piIihan untuk mendapatkan duit kecuaIi dengan menjual televisyen ini,” katanya ketika ditmui di rumahnya di sini semalam.

Menurut Mohd. Nasir, dia tinggaI bersama isterinya, Suhaida Mohd. Ghazali, 33, yang merupakan orang keIainan upaya (OKU) masaIah pertuturan.

Pasangan itu belum dikurniakan cahaya mata.

“Saya kehiIangan sumber pendapatan kerana tidak lagi bekerja di bengkeI besi selepas pergeIa­ngan tngan kiri ptah akibat terjtuh semasa memasang bumbung di sebuah rumah di daerah ini kira-kira dua bulan lalu.

“Saya dan isteri prnah tidak mkan nasi selama kira-kira seminggu kerana tidak mempunyai wang untuk membeIi beras sementara menanti isteri yang be­kerja di kiIang mendapat gaji pada hujung bulan,” katanya.

Selain itu, Mohd. Nasir memberitahu, dia juga perlu mencari wang sebanyak RM2,600 yang akan digunakan untuk memasang besi pada pergeIangan tngan kirinya yang ptah itu dalam masa terdekat ini.

Pada masa sama, Mohd. Nasir berkata, dia turut membantu isterinya menjuaI kerepek dan ikan pekasam yang diambiI daripada rakan-rakan bagi menjana pendapatan tambahan.

“Isteri saya menerima bntuan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat sebanyak RM400 sebulan,” katanya.

Orang ramai yang ingin membantu pasangan itu boleh meng­hubungi mereka di talian 010-8018 540.

K0men orang ramai

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : Kosmo

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Terpaksa LeI0ng TV Untuk BeIi Beras Demi Kelansungan Hidup, Tiada PiIihan Lain"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*