“Naik Dar4h Tinggi Saya”- Terima Panggilan Tanpa Henti, Abby Abadi Mula Tert3kan

Pelakon Abby Abadi akui tertekan apabila didesak oleh individu yang meminta bantuan kewangan daripadanya.

Menurut Abby dia terpaksa menghadkan sumbangan kepada 30 orang sahaja sehari dan ia bergantung kepada dana yang terkumpul.

“Kepada yang minta bantuan, sehari limit 30 orang saja kita boleh berikan. Kalau ada yang membantu boleh beri ke 50 orang.

“Kita pun ada kerja lain, janganlah mendesak,” katanya.

Abby berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.

Dalam masa yang sama Abby berharap agar individu yang meminta bantuan bersabar dan tidak menghubunginya beberapa kali kerana dia sendiri mempunyai urusan kerja lain yang perlu diselesaikan.

“Tak perlu video call dan DM (mesej peribadi Instagram) tak henti-henti. Pening tau, naik dar4h tinggi saya.

“Yeke tiada bantuan langsung dan mengharap saya saja? Ramai je yang menghulur bantuankan? Jimat-jimat ya, tak terkejar saya nak bantu semua,” katanya lagi.

Terdahulu, Abby sedang mengumpul dana Wallet Kasih PKP (Perintah Kawalan Pergerakan) untuk membantu keluarga terutamanya yang terjejas ketika pandemk Cov1d-19.

Berikut pula pendapat dari netizan

“Sedekah tu baik dari sisi agama.. Tapi ujian disebalik nya mcm yg berlaku sekarang… Desakan org tu menguji tahap kesabaran kite.. Klu kite rase x mampu nk melayan semua, lebih baik stop kan dulu… Kalau kite mula merungut n becakap bukan2 risau nnti org fikir bukan2..

“Arwah p.ramlee pun dah cakap “Rezeki you,Rezeki you lah,Rezeki dia,Rezeki dia lah”jangan lah amik KESEMPATAN pada org yg dah mmbntu,skli org dah tolong bukan selamanya org akan tolong..dah cukup baiklah Ada org mcm tu,org lain Blum tntu dapat tolong mcm mana dia buat.

Xkira kaya@miskin trpulang pd hati masing2

Ada dakwaan di ju4l bay1i. Ini penjelasan Abby Abadi sendiri

Sebelum ini Pelakon Abby Abadi, 42, berang apabila ada individu cuba menabur fi-tnah dengan mendakwa dia mengaut keuntungan daripada perniagaan menjual bay1i menerusi sebuah forum bincang di Internet.

Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abdul Manan tidak sangka usaha murninya menjadi perantara urusan menyerahkan bayi untuk dijadikan anak angkat menimbulkan rasa tidak puas hati segelintir pihak.

“Ada yang tuduh saya kaya sebab jual ba1yi. Ya Allah, berat tuduhan itu! Tak nampakkah saya dengan suami berkerja, berniaga macam-macam? Ke sana sini sertai acara, berniaga seperti peniaga pasar malam. Setiap bulan kami terkejar-kejar nak bayar itu dan ini.

“Dari awal saya beritahu, saya terbabit dengan kerja ini secara tak sengaja selepas saya ambil Muhammad Daiyan Fayyadh sebagai anak angkat. Selepas itu ramai yang nak serahkan bayi kepada saya dengan pelbagai latar belakang. Saya bincang dengan suami, kami sepakat dan ambil seorang lagi anak angkat perempuan.

“Saya uruskan untuk orang lain sebab ibu kepada bayi-bayi yang saya uruskan itu semua cari saya untuk dibantu. Cerita-cerita mengenai bantuan untuk selamatkan bay1i-bay1i yang tak berd0sa ini pun nak berburuk sangkakah? Kenapa orang kita suka dengki dan busuk hati?” katanya.

Pelakon siri Gerak Khas itu juga menjelaskan mengenai dakwaan bahawa dia mengenakan bayaran dalam urusan pengambilan anak angkat itu bagi mengaut keuntungan sendiri.

“Ada yang komen kat forum itu, syarat saya nak ambil bukan percuma. Bersali1n sendiri pun ada kos, kos itu untuk ibu kepada bay1ilah. Mereka bersalin itu ingat main-main? Normal lain, swasta lain. Berpantang lagi. RM5,000, RM7,000, RM10,000, dan RM15,000, memang ada bil yang tinggi macam itu. Sebab itu saya cari yang mampu. Sejak dari awal, saya memang jadi perantara dan tak terbabit dengan urusan membabitkan wang. Saya kenalkan saja dan terus ibu bapa angkat berurusan sendiri. Jadi, bila saya menjual bayi ini?” katanya.

Abby berharap pihak tertentu berhenti menyebar f1itnah Niatnya membantu dalam urusan mengenai pengambilan anak angkat adalah ikhlas.

“Penat nak menjawab f1itnah begini. Saya tolong setakat yang mampu dan beruntung ada suami yang sangat rajin membantu dan sangat menyokong. Cukuplah memfi1tnah,” katanya

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : http://trendingsangat.pw/naik-dar4h-tinggi-saya-terima-panggilan-tanpa-henti-abby-abadi-mula-tert3kan/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Naik Dar4h Tinggi Saya”- Terima Panggilan Tanpa Henti, Abby Abadi Mula Tert3kan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*