Dengar je Alif Satar p0sitif C0vid-19, ini tindakan pantas rakan selebriti

SUSULAN Alif Satar disahkan p0sitif Cov1d-19, rata-rata penyanyi dan pengacara Separuh Akhir Muzik Muzik ke-35 (SFMM35) menjalani ujian saringan C0v1d-19 dan kuarantin selama 14 hari.

Antara yang berkongsi menerusi Instagram masing-masing adalah pengacara Sherry Alhadad dan Haziq Husni, serta penyanyi, Hael Husaini, Zynakal, Ernie Zakri, Syamel dan Naim Daniel.

Rata-rata meminta semua peminat mendoakan yang terbaik buat mereka, keputusan yang keluar baik-baik belaka dan Alif sendiri segera sembuh.

Berikut pula koleksi video dan status selebreti di IG masing-masing ketika membuat ujian saringan C0v1d

Sherry Alhadad

Assalamualaikum semua. Saya baru sahaja melakukan c0v1d test di Hospital MSU Shah Alam dan akan melakukan self kaurant1n selama 14hari. Doakan semoga semuanya di permudahkan. InsyaAllah Doakan sahabat baik kami @alifsatar cepat sembuh

Haziq Husni

Alhamdulillah selesai swab test. Pengalaman kedua. Semoga negatif jua. Saya juga akan kuarantin diri selama 14 hari. Semoga dipermudahkan segala urusan kita. Amin

Naim Daniel

Salam, setelah mendapat perkhabaran tentang my brother @alifsatar , saya bergegas ke MSU Hospital untuk melakukan swab test ke atas diri saya sendiri dan insyaallah keputusan akan diberikan dalam tempoh 24 jam.

Ini merupakan kali kedua saya melakukan swab test (yang pertama pada 23 Oktober 2020) . Atas urusan kerja.

Ernie Zakri

Alhamdulillah. Ernie, @syamel_official , @aqilahmaria_ dan semua team kami sudah selesai melakukan swab test. Mudah mudahan Allah swt permudahkan segalanya buat kami. Kami akan self quarant1ne selama 14 hari.

Terima kasih @wanyhasrita dan @__nisaanisa__ membantu kami menguruskan proses swab test. Sayang dia

Kak Ninie bukan rolling eyes kat Dr tau, memang cenggitu rupa ku hahahaha tak berapa lawa. Buat semua team #SFMM35 , Ernie doakan agar semuanya selamat, aamin.

Hael Husaini

Semoga semua dipermudahkan. Doa yang baik baik and stay safe

Zynakal,

Alhamdulillah baru selesai swab test  stay strong champ

Altimet 

Tak kelakar weh. Apa2 pun ni yang ditakdirkan, hadap je lah. Alhamdulillah

Tuju

“Demi keluarga dan orang sekeliling aku jalan kan tugas. Jangan putus doa Insyaallah, semuanya akan baik baik @alifsatar for family”

Sama-sama kita mendoakan agar semuanya baik-baik sahaja insyaallah.

Sistem Televisyen Malaysia Berhad (STMB), hari ini dimaklumkan oleh pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) bahawa seorang artis yang menyertai program Separuh Akhir Muzik Muzik 35 (SFMM35) yang telah berlangsung sejak 20 November hingga 21 November telah dijangkti vlrus C0v1d-19 dan beliau kini sedang menjalani rwatan di sebuah hospital kerajaan.

STMB sedang bekerjasama rapat dengan KKM dan juga artis terbabit untuk mendapatkan maklumat terperinci pergerakan beliau bagi langkah-langkah mengurangkan risik0 kebarangjangkltan, kepada warga kerjanya dan semua yang terlibat dalam program SFMM35.

Pada masa yang sama, kerja-kerja sanitasl di l0kasi terbabit juga dilaksanakan mengikut Pr0sedur 0perasi Standard (“SOP”) oleh KKM.

Sehubungan itu, STMB mengambil langkah untuk menvnda siaran langsung Muzik Muzik 35 Separuh Akhir yang sepatutnya berlangsung pada pukul 9 malam tadi ke tarikh yang akan dimaklumkan kelak.

STMB sentiasa mengutamakan kesihatan kakitangan dan juga pelanggannya serta sentiasa akur dengan setiap SOP yang ditetapkan oleh pihak KKM dan Majlis Keselamatan Negara (MKN). Kakitangan yang terlibat dalam produksi tersebut telah memulakan kvarantin dan bekerja secara vlrtual di rumah masing-masing bermula hari ini.

Kakitangan STMB yang juga kontak rapat dengan artis terbabit turut menjalani ujlan calitan (swab test) C0VID 19.

Jihan Muse Tampil Beri Penjelasan

Dalam pada itu PENGACARA terkenal, Jihan Muse tampil membuat penjelasan menerusi Instagramnya selepas didakwa menjadi kontak rapat kepada bintang serba boleh, Alif Satar, Jumaat lalu.

Bagaimanapun ujar Jihan, program Xtravaganza With Xpander yang disiarkan menerusi platform media sosial Jumaat lalu telah menjalani rakaman dua minggu lebih awal.

“Kepada yang bertanya, saya akan buat penjelasan mengenai Alif Satar. Dengan keadaan Alif sekarang dan kebetulan program Mitsubishi Xpander yang tayang Jumaat lalu, program itu merupakan rakaman yang telah dirakam dua minggu lepas.

“Sebaik mengetahui, saya sudah menghubungi pengurus Alif dan pihak berkenaan, saya difahamkan bukan dalam lingkungan waktu dikaitkan,” jelasnya.

Tambah Jihan, dia akan tetap menjalankan ujian Covid-19 esok dan mendoakan rakannya itu cepat sembuh.

“Kita doakan Alif dan semua cepat sihat. Walau macam mana pun saya akan jalankan tanggungjawab dengan membuat ujian saringan.

“Malam ini kerja (mengacarakan program Gegar Vaganza 7) diteruskan. Saya akan jaga SOP (prosedur operasi standard) semaksimum mungkin.

“Orang disekeliling saya pun memakai penutup muka dan sarung tangan. Doa yang baik-baik, semoga semua berjalan lancar,” ujarnya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : trendingsangat.pw

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Dengar je Alif Satar p0sitif C0vid-19, ini tindakan pantas rakan selebriti"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*