“Ayahanda telah lama meningg4lkan ibu” Da’i Syed mula dedah perkara ini

PENDAKWAH muda Da’i Syed menegaskan kem3lut antara dia dan bapanya iaitu Syed Mohammad Shaiful Syed Jamalullail terlalu perib4di untuk dikongsikan kepada umum.

Biarpun tidak berkongsi secara terperinci, Syed, 25, mengakui mereka tidak mempunyai hubungan b4ik selepas dia memilih untuk menyertai program Da’i pada 2016.

Syed berkata, bapanya itu telah berpindah ke Cairo, Mesir selepas berpis4h dengan ibunya pada 2017.

“Saya percaya bahawa keadaan sebenar hubungan antara ayahanda dan saya adalah perkara peribadi yang perlu disimpan sendiri.

Da’i Syed muat naik kenyataan rasmi di Instagram.

“Cukuplah sekadar saya menyatakan bahawa ayahanda telah lama meningg4lkan ibu sejak tahun 2017, lantas berpindah ke Cairo, Mesir.

“Hubungan antara kami berdua keruh seawal tahun 2016 apabila beliau tidak bersetuju dengan pilihan kerjaya hidup saya untuk menyertai program Da’i yang ditayangkan di televisyen.

“Namun atas hormat seorang anakanda kepada ayahandanya, saya terima nasihat yang diberikan itu dengan hati terbuka,” kata Syed.

Syed atau nama sebenarnya Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful Syed Jamalullail mendedahkan perkara itu dengan memuat naik kenyataan rasmi di Instagram pada Rabu.

Cukuplah sekadar saya menyatakan bahawa ayahanda telah lama meningg4lkan ibu sejak tahun 2017.

Sebelum ini, bapa kepada pendakwah muda itu menerusi laman Facebook mengakui sudah lama mendengar berita bu-ruk yang membabitkan anaknya.

Malah Syed Mohammad Shaiful turut mendedahkan anaknya mengabaikan segala mesej yang dihantarnya sejak dua tahun lalu.

Berikutan dakw4an yang tul4r, Syed Mohammad Shaiful menasihati agar pihak yang mend4kwa menjadi mngsa segera melaporkan kepada pihak berkuasa.

Dalam pada itu, Syed yang juga penyanyi memberitahu dia bakal memfailkan s4man fitn4h terhadap individu yang menyebarkan dakw4an tersebut di laman Twitter.

Da’i Syed dedah bapanya sudah meningg4lkan ibunya sejak 2017.

“Saya dengan ini menutut supaya pengguna akaun Twitter yang berkenaan untuk memad4m segala kenyataan yang bersifat fitn4h, ditokok tambah, disebarkan dan ditujukan kepada saya sama ada secara langsung atau tidak langsung dengan kadar segera.

“Permohonan maaf secara bertulis kepada saya juga perlu dilakukan bagi memperbetulkan keadaan. Permohanan maaf ini kemudiannya perlu disebarkan dengan cara sama fitn4h ke atas saya disebarkan.

“Sebarang kedegi1lan oleh mana-mana pengguna akaun Twitter yang berkenaan, akan saya terima sebagai pelawaan bagi saya memulakan tindakan s4man fitn4h di mahkamah terhadap mereka,” ujarnya.

Pada Selasa, Da’i Syed tampil membuat laporan polis bagi menafikan dakwaan dia terbabit dalam kes rog0l seperti yang ditularkan di Twitter.

Kenali siapa sebenarnya Da’i Syed

Siapa Da’i Syed? Syed Shah Iqmal bin Syed Mohd Shaiful Jamalullail yang juga nama komersialnya, Da’i Syed merupakan seorang penyanyi, pelakon dan pendakwah Malaysia.

Beliau dikenali umum selepas penyertaan dalam rancangan realiti agama, Da’i Pendakwah Nusantara musim keempat pada 2016 yang meletakkannya di tempat keempat.

Biodata / Profile / Latar Belakang

Nama penuhnya, Syed Shah Iqmal bin Syed Mohd Shaiful Jamalullail.

Lebih dikenali sebagai Da’i Syed atau Syed Iqmal.

Berumur 25 tahun (2020).

Berasal dari Perlis.

Berkelulusan dalam bidang pengajian Islam dan bahasa Arab daripada Maahad Buuth Islamiyah, Kaherah, Mesir.

Bergiat sebagai pendakwah bebas, selain bergelar penyanyi dan pelakon.

Bakatnya dikesan daripada rancangan realiti Islamik, Da’i Pendakwah Nusantara (Musim 4) pada 2016 yang meletakkannya di kedudukan keempat.

Antara lain, beliau pernah menyertai program Akademi Sahur Indonesia (AKSI) pada 2018 sebagai wakil Malaysia dan meraih tempat ketiga.

Antara lagu dipopularkannya termasuk Arah, Ya Rasulullah dan Keagungan Cintamu.

Pernah membintangi drama Papa Nak Menantu.

Laman sosial Instagramnya yang menggunakan nama @daisyed_ sehingga kini mempunyai lebih 225,000 pengikut.

Fakta Menarik

Terkenal dengan penampilan yang bersahaja serta sering mengenakan fesyen kasual seperti remaja seusianya yang lain.

Pernah digosipkan dengan usahawan Joy Revfa.

Pada Julai 2020, beliau mendedahkan status dirinya yang sedang berhubungan cinta dengan seorang aktres tidak berhijab, namun dirahsiakan identitinya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : http://trendingsangat.pw/ayahanda-t-ibu-dai-syed/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Ayahanda telah lama meningg4lkan ibu” Da’i Syed mula dedah perkara ini"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*