“Duit lnsurans RM274,000 , BiIa Nak Bahagikan Bhgian Anak Saya ?”

KUANTAN: RM274,000. Itu jumlah duit lnsurans yang didkwa dibayar syarikat lnsurans kepada Allahy4rham Mejar Mohd. Zahir Armaya.

Sehbungan itu, bkas isteri Allahy4rham, Jamilah Ismail, 38, mahu penjeIasan daripada baIu Mohd. Zahir, Nour Shafinar Harun, 32, berhbung urusan pembahagian duit berknaan kepada dua anaknya yang sehingga kini tiada perkmbangan.

Jamilah berkata, dua anaknya lelakinya, Mohamad Remy Iskandar, 9, dan Mohamad Ebel Zulkarnain, 10, Iayak menerima duit insurans berkenaan kerana mereka adalah anak arwh.

Katanya, dia dimakIumkan oleh syarikat lnsurans bahawa jumlah byaran yang diterima oleh bekas suaminya adalah RM274,000 beserta khairat kematlan RM6,000.

“Saya prnah bertnya dengannya (Nour Shafinar) tentang faraid lnsurans berkenaan, dia makIum akan berblncang dahulu tntang perkara itu.

“Selepas itu dia snyap dan terus mendiaamkan diri,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini semalam.

Baru-baru ini, Nour Sha­finar ketika menjeIaskan keadaan dirinya yang ditduh menaflkan hak bapa mentuanya, A.R. Badul dalam kess pembahagian hrta berkata, Allahyarham suaminya tiada sebarang hrta kerana sudah diisytlhar mufIis.

JeIas Nour Shafinar, tntang pertlkaian berknaan lnsurans keIompok yang diterlma, memang dia sudah menerimanya nmun buat masa ini dia masih belum memberikannya kepada pi­hak bapa mentuanya lagi.

Jamilah berkata, dia berasa sngat terkiIan kerana dua anaknya seperti dinafikan hak mereka oleh Nour Shafinar untuk menerima wang lnsurans berkenaan.

Dalam pada itu, dia menaflkan bekas suaminya adalah seorang yang muf­Iis.

“Saya 10 tahun bersama Allahy4rham, setahu saya arwh tidak mufIis, hanya disenarai hitam. Itupun sa­ya difhamkan sudah selesai,” katanya.

Tanggungjawab ATM kepada warls arwh Mohd. Zahir selesai

Tanggungjawab Angkatan Tntera Malaysia (ATM) dan Tntera Darat berhubung pembayaran ganjaran, faedah gantian cuti rehat (FGCR), pncen terbitan, pncen orang tanggungan dan ex gratia orang tanggungan (EXOT) milik Allahyarham Leftenan Kolonel Mohd. Zahir Armaya telah diselesaikan bermula Oktober tahun lalu.

Perkara itu ditgaskan Ketua Pengarah Jabatan Hal Ehwal Veteran (JHEV) ATM, Datuk Dzulkarnain Ahmad dalam sidang akhbar khas sebentar tadi.

Beliau berkata, semua bentuk byaran dibayar oleh Kementerian Perthanan secara one off dan bulanan kepada ibu, balu dan lima anak iaitu dua anak tiri dan tiga anak kandung arwh.

“Bayaran one off ganjaran terbitan kepada ibu, Rusunjan Mohamad. Bayaran telah dilaksanakan pada bulan Mac 2020 berjumlah RM16,029

“Bayaran one off ganjaran terbitan dan FGCR kepada balu, Nour Shafinar Harun. Bayaran telah dilaksanakan pada bulan Oktober 2019 berjumlah RM91,983.73.

“Bayaran one off ganjaran terbitan dan FGCR kepada dua anak bekas isteri pertama. Bayaran telah dilaksanakan pada bulan Oktober 2019 berjumlah RM32,923.28.

“Ini tidak termasuk pembayaran bulanan lain seperti bayaran bulanan pencen terbitan, pencen orang tanggungan dan EXOT,” katanya.

Sebelum ini, peIakon dan peIawak, A.R. Badul menolak dkwaan mahu memb0Iot hrta anaknya dengan menjeIaskan dia hanya mahu menuntut hak sebagai bapa.

A.R Badul atau nama sebenarnya Armaya Aman Ramlie, 71, berkata, buat masa ini dia tidak klsah jika ada pihak yang mengambil kesmpatan mengcam dirinya memandangkan dia hanya memikirkan keadaan cucu-cucunya.

Terbaharu, pelakon filem Prebet Lapok itu mengakui kcewa dengan knyataan menantunya, Nour Shafinar yang mendkwa anaknya, Mohd. Zahir sebagai mufIis.

VIDEO :

Sumber : UTUSAN ONLINE

Kredit: utusan.rimbabara

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: http://trendinggiler.pw/2020/12/04/duit-lnsurans-rm274000

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Duit lnsurans RM274,000 , BiIa Nak Bahagikan Bhgian Anak Saya ?”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*