“Kluster Dai’ Syed” Laporan Makin Bertambah Tapi…

Selepas pihak polis menerima tujuh laporan polis ke atas pendakwah selebriti yang terlibat dengan jen4yah r*g*l, kini lima lagi m4ngsa telah tampil membuat lap0ran.

Terdapat segelintir netizen beranggapan isu ini semakin serius apabila setiap hari ada sahaja laporan yang diterima walhal pendakwah berkenaan masih lagi dalam tempoh tah4nan rem4n.

Memandangkan beliau merupakan pendakwah bebas, sudah semestinya peminat sudah bersedia untuk mempertahankan dirinya sehingga ada yang membuka akaun Instagram kelab peminat dan memuat naik posting untuk membela pendakwah berkenaan.

Dalam masa yang sama, mereka juga membuat ‘kempen’ tanda pagar #standwithdaisyed di laman Twitter sebagai bukti sokongan untuk mempertahankannya.

Rata-rata warganet berasa bimbang kerana lap0ran polis semakin meningkat dan menganggap bahawa masih ramai lagi m4ngsa yang malu untuk tampil membuat laporan.

Walaupun kes ini masih lagi dalam sia1satan, netizen masih tertanya-tanya mengapa pendakwah berkenaan sanggup untuk bertindak sedemikian terhadap ramai gadis?

Mengikut kenyataan daripada pihak polis, modus operandi yang digunakan sama sahaja terhadap semua m4ngsa iaitu menghantar pesanan Direct Message (DM) di Instagram, meninggalkan komen di gambar, mengajak keluar makan dan akhirnya akan dipancing untuk singgah ke rumahnya sama ada untuk belajar atau atas sebab yang lain.

Selain itu, dakwaan kononnya pendakwah tersebut menggunakan minyak pengasi1h masih lagi tidak dapat dibuktikan kerana kes ini berada dalam s1iasatan.

Sekali lagi, pihak polis menyeru semua mangsa untuk tampil membuat laporan untuk membantu si1asatan.

Sumber: Harian Metro

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : HOT.FM

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Kluster Dai’ Syed” Laporan Makin Bertambah Tapi…"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*