[VIDEO] ‘Bye Mak…’ – Anak Kongsi Detik Sebak Ibu Positif Cov1d-19 Dijemput Ambulans

Di aplikasi TikTok, seorang anak yang dikenali Fazyana, berkongsi satu video yang membuatkan warganet sebak apabila ibunya dijemput oleh pegawai perubatan kesihatan bersama ambulans. Difahamkan, ibunya positif Cov1d-19.

Menerusi video TikTok yang berdurasi kurang 20 saat itu, menceritakan satu keluarganya mendapat berita yang sed1h. Difahamkan, ibunya disahkan posit1f Cov1d-19 dan ahli keluarga yang tinggal di rumah yang sama perlu menjalani saringan ujian calit. Jelasnya lagi, v1rus Cov1d-19 sudah dikesan pada ibunya sejak dua minggu yang lepas.

Di penghujung video, wanita tersebut meminta individu yang bersamanya minggu ini dan minggu lepas, untuk tampil melakukan ujian calit jika dia disahkan positif Cov1d-19.

Video kedua memaparkan pasukan perubatan kesihatan datang bersama ambulans, lengkap berpakaian sut Peralatan Perlindungan Diri (PPE) bagi ‘menjemput’ ibunya. Anaknya ketika itu sempat memberikan nasihat kepada ibunya supaya kuat berhadapan dengan v1rus tersebut.

Mak jangan nangis….bye,bye mak… apa mak cakap macam tu…Takda apa lah mak.

Lagi sebak, apabila ambulans tersebut bergerak meninggalkan perkarangan rumahnya.

Terbaru, wanita tersebut memuat naik satu lagi video di TikTok menanti giliran untuk melakukan ujian calit di sebuah klinik kesihatan. Perkongsian tersebut dihujani komen, yang mendoakan supaya mereka sekeluarga cepat sembuh dan sabar menghadapi ujian tersebut.

 

Sumber: Fazyana

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: OHBULAN

Apa komen anda?

Be the first to comment on "[VIDEO] ‘Bye Mak…’ – Anak Kongsi Detik Sebak Ibu Positif Cov1d-19 Dijemput Ambulans"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*