Cikgu sekolah, pelajar kolej d4kwa jadi m4ngsa… Polis PJ pula akan t4han Da’i Syed

TAH4NAN rem4n membabitkan pendakwah muda, Da’i Syed berhubung dakw4an k3s rog*l dan cabvl nampaknya belum berakhir apabila polis daerah Petaling Jaya pula memaklumkan selebriti itu akan dit4han pada Ahad.

Ia susulan terdapat dua lap0ran yang diterima polis daripada m4ngsa di daerah berkenaan.

Ketua Polis Petaling Jaya, Asisten Komisioner Nik Ezanee Mohd Faisal, berkata pihaknya bakal men4han svspek dan akan memohon perintah rem4n bagi menjalankan s1asatan.

“Svspek akan berada dalam tah4nan kita sebaik tempoh tah4nan rem4n ke atas svspek oleh Polis Shah Alam tamat hari ini dan permohonan rem4n baharu terhadapnya akan dibuat esok (Isnin).

“Ini bagi membolehkan kita menjalankan s1asatan berhubung dua lap0ran membabitkan k3s rog*l dan cabvl serta s3ks luar tab11 yang kita terima sebelum ini,” katanya dalam satu kenyataan pada Ahad.

Sebelum ini, Polis Petaling Jaya menerima dua lap0ran polis terhadap svspek dengan salah satu laporan atas dakw4an mer*gol dan satu lagi atas dakw4an cabvl dan s3ks luar tab11.

Kes rog*l dilap0rkan oleh seorang wanita berusia 22 tahun yang juga seorang guru sebuah sekolah di Lembah Klang.

Da’i Syed sudah dit4han rem4n selama 10 hari.

Berdasarkan laporan, dalam kejadian 22 Oktober lalu itu, m4ngsa dipelawa keluar makan malam oleh svspek untuk menyambut hari lahirnya di sebuah restoran di Petaling Jaya, kira-kira pukul 9 malam sebelum diajak ke sebuah rumah di Damansara Perdana, Selangor dan dir0gol.

Kes kedua berkaitan cabvl dan s3ks luar tab11 (s3ks or4l) pula dilap0rkan seorang penuntut kolej swasta berusia 22 tahun.

Dalam kejadian kira-kira 1 pagi pada 17 Oktober lalu, wanita itu dipelawa svspek ke rumahnya di Damansara Perdana, untuk mengajar mengenai pemasaran perniagaan.

Semasa di rumah svspek, m4ngsa dic4bul selain turut dipaksa melakukan s3ks oral.

Pada 26 November lalu, pendakwah yang dicungkil bakat daripada program realiti televisyen itu dit4han selepas polis menerima laporan dakw4an r*gol terhadapnya.

Sebelum ini Pengarah Jabatan S1asatan Jen4yah Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed berkata, polis menerima tujuh lap0ran polis iaitu dua membabitkan Seksyen 376 Kanun Keseks4an (rog0l), tiga kes bagi Seksyen 354 Kanun Keseks4an (c4bul) dan satu k3s di bawah Seksyen 377C Kanun Keseks4an (s3ks luar tab11).

Manakala satu k3s lagi diklasikasikan sebagai tiada tindakan lanjut susulan tiada unsvr ganggvan s3ksual.

Pada 1 Disember lalu, pendakwah Da’i Syed atau Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful Syed Jamalullail, 25, dit4han semula pada pagi Selasa selepas tempoh rem4n pertama berakhir pada 1 Disember.

Svspek dit4han rem4n selama lima hari lagi sehingga Ahad bagi membantu s1asatan.

Peguam yang mewakili suspek iaitu Ahmad Amzar Ahmad Azlan memberitahu pihak media, Da’i Syed menaf1kan kesemua tudvhan yang dibuat ke atasnya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: mStar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Cikgu sekolah, pelajar kolej d4kwa jadi m4ngsa… Polis PJ pula akan t4han Da’i Syed"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*