Pemain Terkenal JDT Syafiq Ahmad KmIngan Dan Kehilangan Insan Tersayang. TMJ Luah Kata-Kata Ini

Khabar dvka diterima pagi ini apabila pemain bola sepak pasukan JDT, Muhammad Syafiq Ahmad, terbabit dalam kmIangan m4ut.

Difahamkan kjdian berlaku selepas kenderaan pelbagai guna (MPV) dinaikinya terb4bas di Kilometer 163 Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) berhampiran Plaza Tol Jawi, di sini, hari ini.

Ia menyebabkan bayi lelakinya berusia 22 hari dan dua wanita, Zainab Wahab, 45 tahun, dipercayai ibu mentuanya, dan Titik Sukamti, 30-an yang juga pembantu rumahnya, meninggI dnia.

Bagaimanapun, Muhammad Syafiq, 25; isterinya, Nur Amalina Nur Ain, 25; bersama anak perempuan sulung mereka, Aaira Nur Saffiyya, 2, hanya ced3ra ringan.

Jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Pulau Pinang berkata, sepasukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Nibong Tebal bergegas ke lokasi kjdian sebaik menerima panggilan kecmasan pada 5.36 pagi.

” Ketika tiba, didapati kenderaan MPV itu berada dalam keadaan remvk tervk dan terdapat tiga daripada enam mngsa yang tersep1t.

” Anggota kemudian membuat kerja mengeluarkan mngsa yang tersep1t dengan menggunakan peralatan khas,” katanya dalam kenyataan, di sini, hari ini.

Jelasnya, mngsa diserahkan kepada polis untuk urusan selanjutnya sebelum bomba menamatkan operasi jam 6.12 pagi.

” Tiga mangsa disahkan meninggI dnia oleh pegawai perubatan Kementerian Kesihatan dan diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya,” katanya.

Ucapan TMJ buat Syafiq Ahmad

Sementara itu, menerusi satu hantaran di Facebook, pemilik kelab pasukan Johor Darul Takzim (JDT) memuatnaik ucapan takzian kepada Syafiq dan keluarga.

Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Ibrahim atau lebih dikenali sebagai TMJ turut menyeru agar orang ramai tidak menyebarkan gambar atau video bagi menjaga perasaan Syafiq sekeluarga.

” Salam takziah kepada Syafiq Ahmad dan keluarga.

” Saya ingin mengucapkan salam takziah kepada Syafiq Ahmad atas pemergian ahli keluarga beliau.

” Kami sentiasa bersama anda, Syafiq. Semoga r0h Allahyrham dicucuri rahmat. Al-Fatihah.

” Saya juga menyeru orang ramai supaya tidak menyebarkan gambar-gambar atau video berkaitan bagi menjaga sens1itiviti dan perasaan Syafiq sekeluarga.

” DYAM Mejar Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor

Ucapan TMJ turut mendapat respon pengikutnya yang sama-sama mendoakan Syafiq agar bertabah dengan ujian hebat ini.

Sementara menerusi semakan di akaun Instagram Syafiq, belum ada apa-apa perkongsian dari beliau tentang kjdian itu.

Namun, berita sudah diketahui peminatnya dan ucapan takziah serta doa kepada penyerang tinggi lampai itu memenuhi ruangan komen.

” Anak syurga,,sesungguhnya semua ini milik Allah Semoga Syafiq Ahmad tabah dlm menghadapi ujian ini.. Allahuakbar…Al-fatihah” tulis Izhar.

Pihak admin juga mengucapkan takziah buat Syafiq Ahmad semoga tabah menerima ketentuan ini, semoga Allahyrham ditempat di kalangan orang beriman dan beramal soleh. Aamiin.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : http://limauais.pw/2020/12/06/ucapan-tmj-buat-syafiq-kehilangan/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Pemain Terkenal JDT Syafiq Ahmad KmIngan Dan Kehilangan Insan Tersayang. TMJ Luah Kata-Kata Ini"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*