Kaki Hampir Kena Ptong Akibat KmIngan, Ini Keadaan Terkini Anak Penyanyi Linda Eva Yg Mngejutkan Ramai

Kisah mengenai kmIngan tragis yang menimpa bekas vokalis Putra Band, Muhammad Haziq Hasbullah, pada tahun 2019 mendapat liputan meluas media massa dan telah meraih simpati ramai ketika itu.

KmIngan yang berlaku di Jalan Sungai Besi, Kuala Lumpur itu di mana motosikal dibonceng Haziq dil4nggar kereta yang dipandu laju dari belakang hingga mengakibatkannya meImbung.

Haziq, 20, kemudian berdepan saat getir kesan dari kmIngan tersebut apabila sebelah dari kakinya hampir dipot0ng.

Ins1den itu menyebabkan anak kepada penyanyi dangdut, Linda Eva, itu terpaksa berehat panjang dan melupakan seketika dunia nyanyian.

Setelah melalui pelbagai kisah suka duka dalam hidup, Haziq bertekad membuka lembaran baharu, sekali gus kembali merencana kerjaya seninya yang terhenti sebelum ini.

” Allah makbulkan doa saya dan mama dengan memberikan saya peluang kedua untuk kembali sihat seperti biasa dan menyelamatkan kaki saya daripada dipot0ng ketika itu.

Siapa sangka kini mampu berdiri dan berjalan semula

” Dorongan dan semangat yang diberikan mama juga membuatkan saya kini mampu berdiri dan berjalan seperti biasa, malah mampu meneruskan kerjaya nyanyian,” ujar Haziq.

Bangkit daripada pristiwa sedih itu, Haziq mula mengatur langkah menerusi single solo pertamanya, Kembali Tersenyum, ciptaan sepenuhnya oleh Haqiem Rusli.

” Single Kembali Tersenyum sangat bermakna kerana ia tampil dengan genre muzik yang saya mahukan sebelum ini.

” Ketika bersama kumpulan dulu, saya tidak bebas memilih apa yang dimahukan kerana perlu sepakat dengan rakan-rakan yang lain.

” Jadi untuk single solo ini, saya dapat buat apa yang sesuai dengan minat saya,” katanya.

Berterima kasih kepada Haqiem Rusli

Mengulas lanjut tentang lagu tersebut, Haziq berkata, dia berterima kasih kepada Haqiem Rusli yang menghasilkan lagu tersebut berdasarkan kisahnya ketika terlantar sakit sebelum ini.

” Lagu dan lirik lagu ini sangat bermakna kerana saya memang minta Haqiem untuk buat tentang kisah saya.

” Ketika itu saya tidak berdaya untuk berdiri dan terpaksa singkirkan orang yang saya sayang kerana tidak mahu dia terbeban atau rasa maIu dengan keadaan saya yang tidak boleh berjalan waktu itu.

” Saya luahkan juga kisah tersebut dalam muzik video lagu ini untuk menyampaikan mesej kepada pendengar dan peminat saya,” katanya lagi.

Dalam pada itu, Haziq turut meletakkan harapan tinggi terhadap lagu tersebut agar dapat diterima ramai.

” Bukan sahaja tentang kmIngan itu, tetapi juga tentang kisah insan yang saya sayang. Saya telah mengasari insan itu hanya kerana kecewa dengan keadaan diri sendiri ketika itu.

” Semoga peminat terus setia bersama saya, menyokong lagu ini dan kerjaya nyanyian saya,” katanya.

Single Kembali Tersenyum telah dilancarkan di semua platform muzik digital bermula 11 Disember. Sementara muzik video yang turut dilancarkan serentak pada hari sama boleh ditonton di saluran YouTube FMC Music.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : http://limauais.pw/2020/12/12/keadaan-terkini-anak-linda-eva

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Kaki Hampir Kena Ptong Akibat KmIngan, Ini Keadaan Terkini Anak Penyanyi Linda Eva Yg Mngejutkan Ramai"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*