Rupanya Msteri Ketukan Pintu Pernah Jadi Tahun Lalu. Seorang Wanita Kena R4suk Dan Ini Yg ‘Benda’ Itu Janji

Cerita tentang msteri ketukan pintu yang bermula dari Sabak Bernam sejak bulan lalu hangat diperkatakan ramai.

Bahkan kini kjdian itu sudah mereb4k ke Melaka, Johor Bahru dan terbaru di Jerantut, Pahang.

Semalam juga pihak pengamal perubatan Darussyifa’ sepakat mengatakan kjdian itu berpunca dari gngguan jiin dan sy4itan.

Berdasarkan carian, kjdian ketukan pintu tanpa salam bukanlah sesuatu yang asing kerana ia pernah direkodkan berlaku sejak lama dulu di negara ini.

Pernah berlaku tahun lalu di Perak

Imbas semula kisah yang pernah berlaku di Kampung Gajah, Perak, kjdian ini berlaku pada Januari 2019.

Ketika itu lebih 500 penduduk kampung gempar apabila mereka sering dignggu dengan ketukan pintu tanpa salam sejak beberapa hari sebelumnya.

Keadaan itu berlarutan hingga melibatkan Kampung Sungai Galah, Kampung Makmur, Perkampungan Tersusun A A Tin dan Kampung Batu 31.

Penduduk yang mahu dikenali sebagai Ahmad, 35, berkata, apabila pintu rumah di ketuk tengah malam dia menyangka perbuatan itu dilakukan budak nakal atau cubaan smun oleh penjnayah.

” Setiap malam ada saja pintu rumah penduduk diketuk. Bukan ketuk sikit tetapi kuat macam nak roboh pintu.

” Apabila dibuka, tengah ketuk itu, tiada siapa-siapa pun di depan rumah. Ia menyebabkan kami semua terutama suri rumah berasa takut,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, susulan itu, Majlis Pengurusan Komuni Kampung bertindak menubuhkan sukarelawan untuk jalankan rondaan bermula jam 11 malam hingga Subuh.

” Rondaan dijalankan untuk mengenal pasti apakah yang mengg4nggu penduduk.

” Kami dah rasa ia bukan perbuatan manusia apabila kami terima aduan rumah penduduk melibatkan beberapa kampung lain diketuk dalam tempoh sejam.

” Mustahil perbuatan itu dapat dilakukan oleh orang biasa. Pernah kami kepung kawasan tiba-tiba ia hilang tanpa dapat dikesan,” katanya.

Terbongkar bila seorang wanita dir4suk, janji tidak akan g4nggu lagi tetapi..

Ahmad berkata, penduduk dapatkan raw4tan alternatif dan ia telah mer4suk seorang wanita yang dalam perjalanan pulang ke rumah malam semalam.

” Perbuatan itu terbongkar ketika wanita itu merac4u dan ‘benda’ itu berjanji tidak akan mengg4nggu penduduk lagi.

” Kita lihat sejauh mana perkara ini berlaku. Kami akan bersedia lagi malam ini untuk lihat perkembangan seterusnya,” katanya.

Terdahulu satu mesej melalui WhatsApp tular difahamkan daripada MPKK meminta penduduk berhati-hati dan berwaspada jika mendengar pintu mereka diketuk serta tidak membuka pintu jika ada mendengar sesiapa memberi salam.

Penduduk, M Razali, 50, berkata, aduan diterima melibatkan Kampung Batu 31 dan Kampung Sungai Galah sahaja.

” Kami bersama 30 pemuda kampung lain memang sudah bersiap untuk jalankan rondaan sehinggalah mendapat mesej ada rumah kena ketuk.

” Bergegas kami ke sana tetapi macam biasa, tiada apa-apa penampakan. Rondaan dijalankan sehingga jam 5 pagi tadi sebelum azan Subuh,” katanya.

Ingatkan selepas kjdian r4suk, gngguan akan berakhir

Menurutnya, gngguan ketukan pintu itu tidaklah galak seperti yang berlaku beberapa hari lalu.

” Malam sebelumnya melibat puluhan rumah dalam tempoh beberapa jam tapi pagi tadi agak kurang. Ada juga kampung tidak kena seperti Kampung A A Tin.

” Kami ingatkan selepas kjdian r4suk itu, tiada berlaku lagi rupanya masih ada.

” Bagaimanapun, kami tetap jalankan rondaan seperti biasa sehinggalah ada alternatif lain yang dapat membantu agar kampung kami dapat pulih,” katanya.

” Kami bersama 30 pemuda kampung lain memang sudah bersiap untuk jalankan rondaan sehinggalah mendapat mesej ada rumah kena ketuk.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : http://limauais.pw/2020/12/14/kami-kepung-kawasan-tiba-tiba-ia-hilang/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Rupanya Msteri Ketukan Pintu Pernah Jadi Tahun Lalu. Seorang Wanita Kena R4suk Dan Ini Yg ‘Benda’ Itu Janji"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*