Tak sempat jemput abang balik kerja, si adik m4ut digil1s lori… rupa-rupanya ada ‘petanda’ sebelum pergi – “Ramai rakan-rakan beri hadiah lebih awal”

AJ4L datang menjemput tanpa mengira usia.

Tiada siapa yang tahu dan mampu meramal bilakah waktu ny4wa mereka akan dic4but.

Bagaimanapun, ada sesetengah orang yang seolah-olah mampu merasakan bahawa nyawa mereka tidak panjang, dan sudah menunjukkan ‘petanda’ kepada individu terdekat tidak berapa lama sebelum mereka ‘pergi’ selama-lamanya.

Sebagaimana perkongsian di laman Facebook Mr Wan Cai Official, kisah seorang gadis yang meningg4l dunia akibat kem4langan jalan raya pada Rabu minggu lalu, benar-benar meruntun hati netizen.

“Perkongsian tentang pengurusan jen4zah dan kisah sebelum digil1s oleh sebuah lori.

“Ketika itu Allahyrhamah Wan Nur Ihka Arnisaha Wan Husin, 19 tahun, dalam perjalanan untuk mengambil abang sulungnya setelah habis bekerja di sebuah gerai makan yang terletak tidak jauh dari rumahnya.

Jen4zah gadis berusia 19 tahun ini sedang diuruskan sebelum dibawa pulang untuk urusan pengkebvmian.

“Si abang bekerja di kilang roti Massimo tidak jauh dari tempat kejadian. Kem4langan berlaku ketika arw4h yang sedang menunggang motosikal berhenti di lampu isyarat Hentian Rehat dan Raw4t (RnR) Pulau Indah.

“Sebuah lori yang datang dari arah belakang telah melangg4r arw4h bersama motosikal yang dinaikinya. Arwah meningg4l dunia di tempat kejadian kerana keced3raan par4h di bahagian kepala, ” kongsi pengendali laman Facebook berkaitan pengurusan jen4zah itu.

Ketika pasukannya menguruskan jen4zah Allahyarhamah, abangnya membuka cerita bahawa arwh adiknya itu sudah memberi ‘petanda’ seminggu sebelum kem4langan.

Jenaz4h sedang dibawa ke tanah perkubvran yang terletak hanya di hadapan rumah keluarganya.

“Adiknya itu lebih banyak mendiamkan diri. Malah arwh sempat berpesan kepada majikan gerai makan tempatnya bekerja supaya menyerahkan telefon miliknya kepada adik bongsunya sekiranya beliau sudah tiada lagi.

“Kata si abang lagi sepatutnya arwh menyambut hari ulang tahun kelahirannya pada 16 Disember ini. Tetapi ramai rakan-rakan baik arwh telah memberi hadiah untuknya lebih awal.

 

Arwh sempat berpesan kepada majikan gerai makan tempatnya bekerja supaya menyerahkan telefon miliknya kepada adik bongsunya sekiranya beliau sudah tiada lagi.

MR WAN CAI

PENGASA UKVJ

“Jika kita renung semula, arwh seakan-akan sudah tahu mengenai hari kem4tiannya sendiri tetapi ahli keluarga dan rakan-rakan hanya boleh perasan setelah arwh pergi meninggalkan mereka buat selama-lamanya, ” tulis pengendali laman itu lagi.

Menurutnya lagi, ketika jenaz4h dibawa pulang ke rumah keluarganya di Pelabuhan Klang, dia sendiri berkesempatan untuk turut serta mengiringi perjalanan terakhir arw4h sehingga ke li1ang lah4d.

“Sewaktu dibawa pulang ke rumah untuk disolatkan, kami tidak membenarkan wajah jen4zah dibuka untuk dilihat oleh ahli keluarga dan rakan-rakannya.

Mr Wan Cai sendiri turut turun ke dalam liang lah4d ketika urusan pengkebvmian Allahyarhamah.

“Ini kerana kesan kec3deraan di wajahnya agak kriti1kal. Selesai disolatkan ker4nda yang membawa jen4zah terus dipikul sehingga ke tanah perkvburan yang hanya terletak berhadapan dengan rumah keluarganya.

“Selepas ini arw4h dan keluarganya akan terpisah oleh dua dunia. Dunia alam kubvr dan dunia sementara untuk manusia. Salam takziah untuk keluarga arwah, ”tulisnya lagi.

Sehingga kini perkongsian tersebut meraih sehingga 501 shares dan ribuan komen netizen yang rata-ratanya mengucapkan takziah kepada keluarga arwh.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : mStar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Tak sempat jemput abang balik kerja, si adik m4ut digil1s lori… rupa-rupanya ada ‘petanda’ sebelum pergi – “Ramai rakan-rakan beri hadiah lebih awal”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*