[VIDEO] Da’i Syed Akhirnya Dilepaskan Dengan… Ini Perkara Pertama Yg Dia Mahu Lakukan

SELEPAS 19 hari menjalani tah4nan rem4n di lok4p termasuk di Pusat Tah4nan Rem4n Sementara di Beranang, pendakwah muda Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful Jamalullail akhirnya dilepaskan dengan ikat jamin keseluruhan sebanyak RM35,000 masing-masing RM25,000 di Mahk4mah Petaling Jaya dan RM10,000 di mahkamah Shah Alam.

Setelah melalui satu tempoh suk4r dan menc4bar, Syed Shah Iqmal ketika ditemui di perkarangan Kompleks Mahkamah Petaling Jaya memaklumkan perkara pertama yang ingin dibuat ialah bertemu ibu tercinta.

“Alhamdulillah saya sihat dan semuanya baik-baik sahaja… mula-mula sekali nak makan dengan emak, saya nak berehat di rumah, bertenang dengan keluarga dan lepaskan rindu dengan mereka.

“Saya nak ucapkan terima kasih kepada peminat dan mereka yang mendoakan kebaikan untuk saya, kalau tak ada mereka saya pun tiada semangat.

“Cuma buat masa ini saya perlu sedikit ruang untuk pulihkan jiwa dan ment4l… saya akui sed1h dan cuma mampu berdoa,” katanya kepada mStar pada Selasa.

Syed Iqmal bersama pengurusnya, Aizat (kiri) dan peguam Syed Amirul (kanan).

Syed Shah Iqmal ditemui selepas selesai proses jaminan kira-kira pukul 2.40 petang, Selasa.

Turut hadir peguam mewakili Syed Shah Iqmal iaitu Syed Amirul Syed Edros dan pengurusnya, Mohd Aizat Jaafar.

Menyedari dikecam teruk netizen di media sosial, Syed Shah Iqmal berkata dia memaafkan semua pihak yang melemparkan pelbagai tohm4han dan kritikan terhadapnya.

“Sekarang ini saya hanya mampu berdoa supaya Allah permudahkan urusan saya. Sebaik-baik orang adalah yang meminta maaf dan orang yang terbaik adalah yang memaafkan.

“Sekali lagi saya mohon maaf dan saya maafkan orang yang h1na dan kutvk saya!” ujarnya.

 

Sekali lagi saya mohon maaf dan saya maafkan orang yang h1ina dan kvtuk saya!

SYED IQMAL

PENDAKWAH SELEBRITI

Pada Khamis lalu, Syed sepatutnya dilepaskan dengan ikat jamin bagaimanapun pihaknya gagal membayar jumlah yang ditetapkan sebelum kaunter bayaran di mahkamah ditutup pada pukul 5 petang.

Sehubungan itu Syed terpaksa dihantar ke Pusat Tah4nan Reman Sementara Beranang, Selangor sementara menantikan proses ikat jamin selesai.

Dalam pertudVhan ke atasnya pada Khamis lalu, Da’i Syed mengaku tidak bersalah bagi tiga tuduhan jenyah seksVal masing-masing di Mahkamah Sesyen dan Mahkamah Majistret Petaling Jaya serta Mahkamah Sesyen, Shah Alam.

Bagi pertudvhan di Kompleks Mahkamah Petaling Jaya, Syed Shah Iqmal mohon dibicarakan berhubung dakw4an melakukan s3ks luar aturan tab11 mengikut Seksyen 377B Kanun Kes3ksaan dan perbuatan c4bul mengikut Sksyen 354 Kanun Kes3ksaan.

Mahkamah membenarkan ikat jamin sebanyak RM25,000 bagi kedua-dua dakw4an itu.

Syed Iqmal dithan remn selama 19 hari.

Sementara di Shah Alam pula, tertuduh mengaku tidak bersalah atas dakw4an mer*gol seorang penganggur wanita berusia 23 tahun dalam k3jadian pada 11 September tahun lalu.

Dia did4kwa mengikut eksyen 376 (1) Kanun Kesksaan berdepan hvkuman p3njara sehingga 20 tahun dan seb4tan, jika sabit kes4lahan.

Hakim Rofiah Mohamad mengarahkan tertvduh diikat jamin sebanyak RM10,000 berserta seorang penjamin dengan tiga syarat ditetapkan mahkamah.

Syarat itu ialah tertudvh perlu menyerahkan pasport antarabangsa, melapor dirikan di Balai Polis Kota Kemuning, Shah Alam pada setiap 1 haribulan bermula 1 Januari ini selain dilrang berhubung dengan mngsa dan s4ksi pendakw4an.

Mahkamah menetapkan pada 19 Februari tahun depan untuk sebutan semula kes masing-masing di Mahkamah Majistret dan Mahkamah Sesyen Petaling Jaya.

Manakala 25 Januari ditetapkan untuk pihak pendakw4an menyerahkan semua dokumen berkaitan kes kepada Mahkamah Sesyen Shah Alam.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : mStar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "[VIDEO] Da’i Syed Akhirnya Dilepaskan Dengan… Ini Perkara Pertama Yg Dia Mahu Lakukan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*