Selepas 2 kes Da’i, Pihak TV3 jelaskan status terkini program realiti agama Da’i

Umum mengetahui program realiti yang berunsur keagamaan Da’i Pendakwah Nusantara yang sudah enam musim bersiaran di stesen Tv3 tidak lama dahulu.

Bagaimanapun, pihak pengurusan Tv3 mengakui sudah tidak menerbitkan semula program itu selepas tiga tahun melabuhkan tirainya.

Menurut laporan MalaysiaKini, tiada sebarang bentuk program baru seperti itu untuk diteruskan bagi mencari bakat-bakat dalam menyebarkan dakwah kepada orang ramai.

“Tiada perancangan untuk menerbitkan Da’i Pendakwah Nusantara dalam masa terdekat selepas musim terakhir program tersebut berakhir pada tahun 2017,” kata TV3.

Sejak kebelakangan ini, program tersebut kembali menjadi ‘buah mulut’ warganet gara-gara bekas pesertanya terpalit dengan kontrversi yang dilalui dalam kehidupan.

Selain Da’i Farhan dengan isu rumah tangga dan penceraian, tidak terkecuali baru-baru ini Da’i Syed yang didakwa atas pertuduhan mencbul dan melakukan sekkks luar tab*i.

Selain itu, media juga melaporkan kerajaan akan mewujudkan garis panduan untuk penganjuran program realiti agama pada masa akan datang.

Sumber: MalaysiaKini (Nadia Azam)

Sebelum ini,netizan di kejvtkan dengan dua kes k0ntoversi melibatkan  dua bekas peserta Da’i. Satu isu melibatkan rumah tangga, dan yang terkini melibatkan salah lakv m0ral

Aura wanita ke-19 dah pudar… Da’i Farhan c3rai isteri sedang ham1il, ulang sejarah lama

ISTERI bagi perkahwinan kedua pendakwah bebas, Dai Farhan yang dikenali sebagai Dr Erin mengesahkan dia sudah dic3raikan suaminya itu pada hujung April lalu.

Menurut Erin atau nama sebenarnya Noorainul Naqim Mohd Radzi, 40, penceraian itu atas permintaannya dan keputusan tersebut dicapai hasil persetujuan bersama demi kebaikan semua pihak termasuk bekas madu, Fatin Nurul Ain.

“Untuk pengetahuan semua ustaz telah pun mel4fazkan cer4i kepada saya pada 27 April selepas saya sendiri meminta untuk dilepaskan.

“Saya yakin ini yang terbaik untuk kami bertiga kerana saya tahu pihak sana juga (bekas madu) tak boleh move on.

“Percer4ian ni saya yang minta sebab saya dah penat dengan episod kejap kata nak rujuk sana dan nak cer4ikan saya, kejap tak jadi cer4i saya dan nak pujuk sana untuk bermadu dengan saya, kejap nak cer4i balik… saya tahu ustaz pun serba salah kerana itu saya memilih untuk diceraikan dengan rela,” katanya menerusi Instagram pada malam Selasa.

Da’i Syed ingin berehat sementara, waktu lepas rindu bersama keluarga selepas 18 hari dir3man

SELEPAS tud-uhan demi tuduhan disabitkan ke atas pendakwah selebriti, Da’i Syed atau nama sebenarnya Syed Shah Iqmal Syed Mohammad Shaiful, akhirnya hari ini dia bebas.

Da’i Syed dibebaskan selepas dia melunaskan bayaran ikat jamin berjumlah RM35,000 di Mahkamah Shah Alam dan Mahkamah Petaling Jaya.

Memetik laporan portal media tempatan, Peguam bela selebriti itu, Syed Amirul Syed Edros berkata, bayaran ikat jamin anak guamnya dilunaskan oleh abangnya, Syed Shah Iqram dan pengurusnya, Mohd Aizat Jaafar.

Menurut peguam, anak guamnya ditahan disebabkan kegagalan untuk membayar ikat jamin selepas didakwa di kedua-dua mahkamah berkenaan pada 10 Disember lepas menyebabkan dia dit4han di Pusat Tah4nan Reman Sementara, Beranang.

“Urusan di Mahkamah Shah Alam selesai kira-kira pukul 11 pagi tadi dan kemudian dia (Syed Shah Iqmal) dibawa ke Mahkamah Petaling Jaya bagi urusan di situ pula,” katanya

Terdahulu, pendakwah muda berumur 25 tahun itu juga ada membuat laporan polis terhadap pemilik akaun Twitter, @ainunnnajwa yang didakwa memfitn4hnya mer0gol seorang gadis.

Da’i Syed ingin berehat sementara, waktu lepas rindu bersama keluarga selepas 18 hari dir3man

Di Mahkamah Petaling Jaya, dia dikenakan ikat jamin RM25,000 bagi kedua-dua pertu-duhan dan tarikh 19 Feb ditetapkan untuk sebutan semula kes, manakala di Mahkamah Shah Alam dia dikenakan ikat j4min RM10,000 dan sebutan semula kes pada tarikh 25 Januari tahun hadapan.

Sementara itu, Da’i Syed ketika ditemui pemberita selepas selesai urusan di Mahkamah Petaling Jaya berkata, dia reda dengan ketentuan berkenaan dan menyerahkan hal seterusnya kepada mahkamah.

Katanya buat masa ini, dia akan berehat sementara waktu dan melepaskan rindu bersama keluarga selepas dir3man selama 18 hari.

“Saya juga perlukan sedikit ruang untuk mengubat jiw4, ment4l dan kesedi-han saya,” katanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : http://trendingsangat.pw/status-terkini-program-realiti-agama-dai/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Selepas 2 kes Da’i, Pihak TV3 jelaskan status terkini program realiti agama Da’i"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*