Did4kwa Putvs Tunang, Gambar lama Pu Rizz dan Neelofa jadi perhatiaan

Nama PU Riz kini ‘trending’ nombor satu di Twitter berikutan hbngan bersama ‘calon isteri’, pengacara popular, Noor NeeIofa kini ber4ntakan.

Malah, spekvlasi itu lebih hang4t dibincangkan oleh warganet apabila mula memuat naik beberapa foto tangkap layar InstaStory adik-beradik NeeIofa dalam ciapan mereka.

Antaranya, kakak NeeIofa iaitu Noor Nabila didakwa memuat naik beberapa kapsyen foto di Instagram Story dengan kata-kata seperti meny1ndir seseorang.

” Warna sebenar seseorang akan terb0ngkar secara perlahan-lahan.

” Anda mungkin akan diperbod0hkan buat sementara tetapi perlu bersabar untuk melihat apa yang akan terjadi nanti,” tulisnya.

Bukan hanya Noor Nabila, tetapi dua lagi adik NeeIofa iaitu Atisha Khan dan Ameera Khan turut memuat naik kata-kata s1nis yang hampir sama di Instagram mereka seperti ditujukan buat seseorang.

Tind4kan sama juga dilakukan ibu NeeIofa, Noor Kartini yang membuat perkongsian di Instagram story berkaitan kata-kata memohon perlindungan Allah SWT daripada perkara burvk.

Mengikut perkongsian warganet di Twitter dengan akaun Zighduhhh memaklumkan foto risik PU Riz dan NeeIofa juga khabarnya sudah dipad4mkan daripada Instagram.

Begitu juga, semua adik-beradik NeeIofa dikata sudah tidak mengikuti PU Riz di media sosial.

Gambar Kaki PU Rizz Tinggal Sebelah Tular

Sudah menjadi kebiasaan di kalangan netizan untuk berkongsi segala perihal mengenai gambar-gambar lama dan cuba membuat pelbagai spkvlasi bagi menjelaskan situasi yang berlaku antar PU Rizz dan Neelofa. Pelbagai meme dan kata-kata dari kedua-dua belah pihak di keluarkan kembali onelh netizan

Apa yang menarik, gambar PU Rizz dan Neelofa dalam satu majlis di kongsi kembali, kali ini netizan perasan kaki PU RIz kelihatan sebelah saja. Walapun ramai tahu PU Rizz melipat sebelah kakinya, tapi ia tetap menjadi jenaka dan menarik perhatian ramai

“The way how Neelofa still accept PU Riz even he only has one leg. Loudly crying faceLoudly crying faceLoudly crying faceLoudly crying face”

“Sebenarnya kaki kiri ker kaki kanan dia yg hilang? Thinking face” Soal pengguna Twitter

Jawapanya..

“hahahahhahaFace with tears of joyFace with tears of joy.. yg nie mmg lawak.. hilang trus dua2 kaki”

Status terkini hubungan di antara Neelofa dan PU Riz terus menjadi teka-teki dalam kalangan peminat selepas keluarga Neelofa tidak lagi mengikuti PU Riz di Instagram. Malah, gambar merisik juga telah dipadam oleh mereka.

Di media sosial, peminat mula berkongsi beberapa ‘teori’ bagi menguatkan lagi dakw4an hubungan pasangan ini telah berakhir namun kedua-dua pihak masih berdiam diri daripada mengeluarkan sebarang kenyataan.

Sukar untuk dijelaskan

Lapor Astro Awani, hubungan pasangan ini dikatakan berada pada tahap yang amat sukar untuk dijelaskan. Menurut sumber, berdasarkan perbualan antara ahli keluarga Neelofa memberi bayangan bahawa hubungan Neelofa dan PU Riz ‘sudah berakhir’.

Bayangan yang diberikan sepertinya ‘tiada jodoh’ antara Neelofa dan PU Riz. Ini adalah dugaan mereka dalam melalui alam pertunangan. Doakan yang baik-baik buat mereka.

Media sebelum ini melaporkan ibu Neelofa, Noor Kartini telah memadam foto merisik Neelofa di akaun Instagram miliknya. Sebelum ini Noor Kartini sendiri yang mengesahkan berita anaknya dirisik oleh peserta Pencetus Ummah itu.

Ini Komen Jujur dari PU Riz Buat Neelofa Yang Kini Berpurdah

Pendakwah dan pelakon PU Riz menganggap penampilan pengacara Neelofa yang kini tampil berpurdah atau berniqab sebagai satu perintah baik.

Riz, 25, atau nama sebenarnya Muhammad Haris Mohd Ismail berkata, bagi memastikan pengacara itu terus istiqamah dalam keputusan yang dibuat, Neelofa perlu tahu mengenai nikmat yang diperoleh.

“Kalau nak istiqamah dalam sesuatu perkara, kita kena tahu janji Allah dalam perkara terbabit. Maksudnya kejayaan yang bakal kita peroleh dalam sesuatu keputusan itu.

“Walaupun ada khilaf dalam pemakaian niqab tapi ia tetap perintah yang baik. Memetik satu ayat al-Quran ini ada menyebut, sesiapa yang taat kepada perintah Allah dan Rasul, bersamanya adalah nikmat Allah.

“Jadi, siapa yang taat kepada perintah, satu kenikmatan yang sama dengan kenikmatan nabi, al-siddiqin, syuhada dan orang beramal soleh,”

– PU Riz

PU Riz berkata demikian menerusi satu video Instagram Live yang dikendalikan oleh rakan baik Neelofa iaitu Rosix Omar baru-baru ini.

Sementara itu, Neelofa turut menzahirkan rasa terima kasih kepada orang sekeliling yang banyak membantu dirinya mendalami ilmu agama.

“Terima kasih kepada ustaz dan ustazah. Haris pun banyak bantu sangat-sangat dalam memberi pencerahan mengenai ilmu agama ini.

“Sepanjang saya cuba faham dan mendalami mengenai ilmu agama dengan insan-insan ini, secara tak langsung hal-hal dunia ini saya makin gembira sikit-sikit saja.

“Jadi, untuk saya terus ke depan dengan berniqab, ia tidak lagi satu beban yang saya fikir dulu.

“Beberapa bulan lalu, saya melihat niqab sebagai satu perkara yang besar dan mustahil untuk dibuat. Tapi sekarang dengan hal dunia yang makin kurang dalam hati, saya jadi lebih mudah nak buat,”

– Neelofa

Neelofa kini sudah berpurdah dan memohon semua pihak mendoakan perjalanan baharunya itu sentiasa dalam rahmat dan reda Allah.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : http://trendingsangat.pw/neelofa-tunang-gambar-lama-pu-rizz-dan-neelofa/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Did4kwa Putvs Tunang, Gambar lama Pu Rizz dan Neelofa jadi perhatiaan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*