“Saya R0sakkan Diri Sendiri” – Amar Asyraf

Kuala Lumpur: “Duit tak cukup, k3s mahkhamah syariah, nama kena t0lak dengan stesen TV, bor0s sebab tekanan dan macam macam lagi. Semuanya salah diri sendiri.”

Itu luahan pelakon Amar Asyraf yang menyalahkan diri sendiri atas apa yang berlaku dalam kehidupannya selama ini.

Amar berkata, dia juga ‘menyak1ti’ keluarga, rakan dan orang sekeliling dengan sikap dan tingkah laku yang tidak baik.

“2020 tahun yang burvk buat saya. Saya rasa ‘h1lang’, mar4h, ger4m dan berasa saya seorang yang mel4wan dunia seorang diri. Saya ger4m dengan kegag4lan sendiri tapi tak buat apa apa dan tak mampu buat apa apa untuk ubah hidup sendiri. Bukan salah siapa siapa tapi salah diri sendiri. Bukan salah Arna (isteri), atau sesiapan pun. 

“Saya juga yang menyak1ti orang lain. Saya menyak1ti keluarga, rakan, Mama dan Abah, Arna, Taufiq dan Dian. Setiap orang yang berada dalam lingkungan  saya. Saya menyak1ti mereka dengan tingkah laku saya yang tidak bagus. Saya menyerah untuk menjadi lelaki yang baik bertahun-tahun yang lalu. Saya tertek4n makan dan semuanya. Saya tidak menjaga kesihatan dengan merok0k begitu banyak. Saya membiarkan ego saya menang. Saya malah mempersoalkan Allah. Kenapa saya? Mengapa ini berlaku kepada saya? Namun saya tidak melakukan apa-apa. Saya membiarkan diri saya tenggel4m dalam keadaan negatif saya yang sangat bvruk dan terus mengec3wakan orang yang saya sayangi.

“Saya berasa sangat burvk dengan dunia. Saya berasa semuanya tidak adil. Padahal yang berlaku tidak adil itu adalah diri saya sendiri diri sendiri. Saya membiarkan diri dikelilingi oleh negatif. Saya mempunyai beberapa peluang untuk berjaya dalam hidup dengan sifar peratus orang meros4kkannya tetapi saya berjaya meros4kkannya sendiri,” katanya.

Amar berkata, sudah sampai waktu dia berubah, mencari dan mengenal diri semula.

“Saya tidak tahu diri saya. Saya benar-benar merasa keh1langan. Namun saya nampaknya tidak mempunyai inisiatif untuk meminta pertolongan. Maaf kerana mengec3wakan banyak orang. Saya sangat menyes4l. Saya minta maaf. 

“I mahu ubah hidup. I mahu lebih positif. Sudah tiba masanya untuk saya mencari diri dan mengenal diri sendiri. Hanya Saya yang mampu ubah hidup. Bukan orang lain. 

“Saya nak anak-anak ada masa depan yang lebih baik saya. Untuk Taufiq dan Dian,” katanya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Amar V. Asyraf (@amar_asyraf)

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: HM

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Saya R0sakkan Diri Sendiri” – Amar Asyraf"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*