Perbualan hangat Daie syed dan fathia, sekali netizen kec4m

Nama Da’i Syed terus menjadi trending sejak beberapa hari yang lalu. Dan pada hari ini pendakwah bebas berusia 21 tahun ini dilaporkan direm4n bagi membantu s1asatan kes rgol. Memang sukar untuk kita menerima hakikat bahawa seorang selebriti bergelar pendakwah melakukan perbuatan jij1k tersebut.

Terdahulu, Da’i Syed telahpun membuat laporan polis terhadap tudvhan p4lsu terhadap dirinya itu, namun ia masih dalam s1asatan dan dia belum disab1tkan bers4lah.

Kepada yang tidak mengenali pendakwah muda ini, Da’i Syed bukan sahaja terkenal di Malaysia tapi pernah popular di Indonesia dengan nama Syed Iqmal. Lihat 5 fakta Da’i Syed yang ramai tak tahu.

1Da’i Pendakwah Nusantara pada tahun 2016

Da’i Syed atau nama sebenarnya Syed Shah Iqmal Syed Mohd Shaiful Jamalullail merupakan bekas peserta Da’i Pendakwah Nusantara pada tahun 2016. Walaubagaimanapun, dia tersingkir untuk mara ke final pada episod ke-11. Da’i Syed dikenali selalu tampil dengan gaya penyampaian yang bertenaga dan bersahaja.

2Meraih Populariti Di Indonesia

Bukan di Malaysia sahaja, Da’i Syed telah mencipta nama di Indonesia dengan menyertai Akademi Sahur Asia atau Aksi Asia 2018. Da’i Syed mendapat tempat ke-3, dan menerima hadiah wang tunai sebanyak IDR 50 juta atau sekitar RM14, 474. Aksi Asia 2018 merupakan rancangan realiti dan bakat yang disiarkan di Indosiar pada bulan Ramadan, setiap Sahur pada bulan Ramadan.

3Mendapat Gelaran ‘Talang Air’

Selain cara berdakwah yang menarik, di Indonesia, Da’i Syed juga terkenal dengan rambutnya, yang digelar ‘Talang Air’ kerana menyerupai seperti tanki air di rumah oleh juri profesional iaitu Ustazah Mama Dedeh di Aksi Asia 2018. Tanpa diduga, kerana nama panggilan ini, Da’i Syed mengaku, dia mengatakan bahawa dia telah menjadi popular. Tidak hanya di Malaysia, tetapi juga di Indonesia.

“Sekarang di Indonesia dan di Malaysia orang memanggil saya Talang Air. Di Malaysia dulu saya dipanggil Dai Syed, tetapi sekarang Talang Air, “kata Da’i Syed di Indosiar Studio.

Da’i Syed bersaing dengan 24 peserta lain dari Malaysia, Indonesia, Brunei Darussalam, Timor Leste dan Singapura.

VIDEO :

komen2 netizen di video tersebut

4Sudah Melahirkan Banyak Single

Dalam bidang nyanyian, Da’i Syed sudah mempunyai beberapa single. Antaranya berjudul Keagungan Cinta-Mu ciptaan Aiman Zul 2 By 2 dan lirik bersama Da’i Syed. Manakala single kedua, Ya Rasulullah, karya Seif Jamalullail, kemudian Arah hasil sentuhan Omar K, Ikhwan Fatanna dan Shazee.

Yang terbaru, Da’i baru sahaja melancarkan muzik video lagu YA AGMAL EYOUN (wahai mata cantik) pada 21 November 2020. Sehingga hari ini, video tersebut sudah mencecah 200 ribu tontonan.

5Pendidikan

Berkelulusan dalam pengajian Islam dan bahasa Arab di Maahad Buuth Islamiyah, Kaherah, Mesir, selain menyanyi dan berlakon, Syed turut menggunakan platform media sosial untuk menarik orang ramai lebih mendekati agama. Laman sosial Instagramnya yang menggunakan nama @daisyed_ sehingga kini mempunyai lebih 225,000 pengikut.

live bersemut 3pagi FATIYA LATIFF | DAI SYED

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber : http://apaceritatv.com.my/perbualan-hangat-daie-syed-dan-fathia-siap-cakap-bab1-tu/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Perbualan hangat Daie syed dan fathia, sekali netizen kec4m"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*