Lama Tidak Dengar Nama Sugu Pavithra Selepas Isu Sugu Ditangkap. Hari Ini Mahkamah Telah Buat Keputusan Dan Ini Yang Terjadi Kepada Sugu, Suami Pavithra

IPOH – Bekas pekerja ladang, M Sugu pada Isnin terlepas hukvman penj4ra selepas Mahkamah Sesyen di sini mengenakan bon berkelakuan baik selama tiga tahun bercagaran RM8,000 dengan seorang penjamin.

Hakim Norashima Khalid memerintahkan hu.kvman tersebut selepas Sugu, 30, mengaku bersalah semasa prosiding perbicaraan bagi tuduhan memiliki sen.jata berbah4ya pada Julai 2020.

Selain itu, Norashima turut mengarahkan Sugu membayar kos pendakw4an sebanyak RM3,000 setelah dicadangkan oleh Timbalan Pendakwaraya, Liyana Zawani Mohd Radzi.

Norashima berkata, Sugu dilepaskan setelah mahkamah mendengar rayuan pihak pembelaan dan mengambil kira fakta dikeluarkan selain meneliti permohonan representasi yang dihantar tahun lepas.

Pada prosiding Isnin, peguam Syahrul Nizam Mohd Rabi memohon mahkamah membenarkan perintah bon berkelakuan baik dengan cagaran minimum ke atas anak guamnya di bawah Sekksyen 294 Kanun Prosedur Jen4yah.

Syahrul Nizam memohon bon itu atas alasan ia berpunca daripada salah faham dan anak guamnya tidak pernah terlibat dalam sebarang kes jen4yah atau ge3ngs.terisme selain perlu menyara dua anak yang masih kecil.

“Anak guam kami juga salah seorang calon Ikon Anak Bandaraya Ipoh yang mana hasil usaha beliau lakukan sedikit sebanyak mengharumkan nama negeri Perak.

“Dalam kes ini, anak guam telah menyes4l dan berjanji tidak akan mengulangi apa yang berlaku. Pengakuan awal hari ini juga telah menjimatkan masa dan kos perbicaraan yang bakal mengambil masa panjang,” katanya.

Pada 24 Julai lepas, Sugu yang juga suami kepada penggiat YouTube masakan, S Pavithra mengaku tidak bersalah memiliki senj4ta berb4haya iaitu sebilah s4bit berukuran 66 sentimeter di bawah Sejksyen 6 (1) Akta Bahan-Bahan K4kisan dan Letvpan dan Senj4ta Berb4ahaya 1958.

Dia did4kwa melakukan kesalahan itu di tempat letak kenderaan Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini, antara jam 4 hingga 6 petang, 21 Julai tahun lepas yang jika sabit kesal4han boleh dipenj4ra maksimum 10 tahun dan seb4t.

Pihak pembelaan sebelum ini menghantar surat permohonan representasi kepada pihak pendakw4an untuk mengkaji semula status kes dan meneliti semula pertudvhan terhadap Sugu.

Pada 17 September lepas, Mahkamah Sesyen Ipoh melepas tanpa membebaskan Sugu daripada tudvhan menced3rakan Pavithra, 28, pada waktu kejadian selepas isterinya itu mengangkat sumpa4h bagi menarik balik pertudvhan dengan rela tanpa paks4an dan ugvtan.

Sumber : Sinar Harian

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://www.awatttsyeikhh.com/sugub3b4s1123/

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Lama Tidak Dengar Nama Sugu Pavithra Selepas Isu Sugu Ditangkap. Hari Ini Mahkamah Telah Buat Keputusan Dan Ini Yang Terjadi Kepada Sugu, Suami Pavithra"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*