Shiela Abdul Akui Cu4i, Duit Baru Keluar ATM Dikebas Individu Tidak Bertanggungjawab

MAL4NG tidak berbau apabila penyanyi Sheila Abdul terlupa mengambil wang yang dikeluarkannya dari mesin ATM dan dicvri oleh individu tidak bertanggungjawab ketika berada di sebuah pasaraya di Puncak Alam.

Mengaku ins1den itu merupakan kecua1annya sendiri, Sheila meminta individu tersebut memulangkan semula wang tersebut memandangkan pihak pengurusan pasaraya itu mempunyai rakaman daripada kamera litar tertutup (CCTV) itu.

Penyanyi berusia 33 tahun ini berasa terk1lan dengan sikap tidak jujur individu tersebut yang berdiri dekat dengannya ketika itu.

Sheila memuat naik rakaman perbuatan individu tersebut.

“Saya mohon anda v1ralkan supaya individu yang mengambil duit saya itu sedar sil4pnya dan PM saya untuk minta maaf serta pulangkan duit itu. Saya faham di musim PKP ni ramai orang susah.

“Tapi itu bukan alasan untuk awak ambil kesempatan atas kecua1an orang. Asalnya saya memang berniat untuk sedekah disebabkan mungkin ni ada hikmah yang tersembunyi.

“Tapi setelah pengurusan Econsave Alam Jaya sendiri menunjukkan rakaman cctv wanita yang mengambil duit saya tu hanya bersel1sih dengan saya dan tidak jvjur untuk pulangkan duit tu kepada saya. Saya jadi r4lat.

“Saya hanya jarak beberapa tapak saja dari awak waktu awak nampak duit yang tertinggal di mesin atm itu. Apa salahnya kalau awak panggil saya dan pulangkan duit berkenaan,” katanya.

 

Sudah pasti mesin ATM itu ada simpanan data identiti siapa awak dan di mana awak tinggal.

SHEILA ABDUL

PENYANYI

Isteri kepada pemain gitar kumpulan Drama Band iaitu Ammar Habir itu turut berkongsi beberapa video memperlihatkan perbuatan individu tersebut di laman Instagram miliknya.

Rata-rata netizen turut meluahkan rasa berang terhadap perbuatan individu tersebut yang mengambil kesempatan terhadap kecua1an orang lain.

Dalam pada itu, penyanyi lagu Mungkinkah ini memberitahu biarpun jumlah wang tersebut tidak terlalu besar namun dia berasa kec3wa dengan sikap wanita berkenaan.

Menurut Sheila, dia sudah membuat laporan polis dan berharap individu tersebut tampil menghubunginya terlebih dahulu sebelum diambil tindakan seterusnya.

Sheila bersama suami dan anak mereka.

“Walaupun jumlahnya taklah terlalu besar tapi tak berhati pervt untuk seseorang itu ambil kesempatan atas kecua1an orang lain. Malah, selepas awak mengambil duit saya, awak boleh pula cucuk mesin atm yang sama selang beberapa minit.

“Sudah pasti mesin ATM itu ada simpanan data identiti siapa awak dan di mana awak tinggal. Lap0ran polis sudah dibuat, unit si1asatan polis sedang buat kerja mereka. Tinggal mereka dapatkan data dari mesin atm itu saja saya dah dapat cari awak.

“Sebelum benda jadi berlarutan saya cadangkan awak hubungi saya dengan kadar segera sebelum pihak polis sendiri hubungi awak. Saya harap para pembaca ambil pengajaran dari k3s saya ini. Jangan cu4i ketika keluarkan duit.

“Elakkan berbual atau menggunakan telefon di mesin atm supaya tak berlaku kejadian seperti ini. Mohon v1ralkan supaya si pencvri dapat pengajarannya, dan kita semua dapat belajar jika jumpa duit orang sila jujur,” ujarnya

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: Mstar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Shiela Abdul Akui Cu4i, Duit Baru Keluar ATM Dikebas Individu Tidak Bertanggungjawab"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*