Tauke Restoran Kena K0mpaun Sebab Bagi Duduk Makan Masa PKP, Tapi Resp0ns Pelanggan Selepas Itu Buat Ramai Terharu

 

Dua peniaga makanan di sini, dik0mpaun kerana g.agal mematuhi prosedur 0perasi standard (SOP) Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), semalam.

Lelaki dan wanita berusia 58 dan 36 tahun itu didapati membenarkan pelanggan makan dan minum di gerai mereka.

Ketua Polis Daerah Beaufort, Deputi Superintendan Mohd Azmir Abd Razak berkata, anggota Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Beaufort menjalankan tugas pem.antauan PKP di kawasan berkenaan.

Katanya, hasil pemeri.ksaan di sebuah gerai makanan di Membakut didapati peniaga itu membenarkan pelanggan makan di gerainya.

“Seterusnya peme.riksaan di sebuah gerai makanan di Kampung Tinambak, Kuala Penyu, mendapati beberapa pelanggan sedang minum.

“Susulan itu, pemilik gerai didapati melakukan kesa.lahan membenarkan pelanggan duduk makan dan minum di gerainya ketika PKP dikuatkuasakan,” katanya di sini, hari ini.

Susulan itu pengunjung membayar d.enda untuk dua restoran yang membenarkan orang ramai menjamu selera dalam premis mereka di Beufort, Sabah pada Jumaat.

Dalam kejadian pertama, seorang lelaki berusia 58 tahun dikenakan kompaun setelah didapati membenarkan pelanggan makan dalam restoran, kira-kira pukul 1 tengah hari.

Ketua Polis Daerah Beaufort, Deputi Superintendan Mohd Azmir Abd Razak berkata, lelaki itu ditahan ketika polis melakukan pemeriksaan dan pemeriksaan rutin ke atas prosedur 0perasi standard (SOP) memandangkan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang kini sedang dilaksanakan.

Dalam kess kedua, seorang wanita berusia 36 tahun dikenakan d.enda yang sama kerana membenarkan orang makan dan minum di dalam restorannya di Kg Tinambak, Kuala Penyu sekitar jam 9 malam.

“Terdapat beberapa pelanggan di restoran ketika kejadlan,” katanya.

Difahamkan, pelanggan turut menyumbang wang untuk dua pemilik restoran berkenaan membayar denda sebanyak RM 1,000 dalam kedua-dua kess tersebut.

Dalam pada itu, beliau turut mengingatkan orang ramai agar terus patuh SOP sepanjang PKP.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Kredit : Mstar/Hmetro

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Tauke Restoran Kena K0mpaun Sebab Bagi Duduk Makan Masa PKP, Tapi Resp0ns Pelanggan Selepas Itu Buat Ramai Terharu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*