Gugvrnya wira negara, Isteri Dedah Punca Sebenar Kem4tian Suami Nya.ini luahan isteri Buat Ramai Seb4k

Pemerg1an pasangan tersayang adalah sesuatu yang menyed1hkan, namun ia merupakan satu kenyataan yang tidak dapat dielakkan dan merupakan realiti pahit perlu dihadapi oleh setiap insan bergelar suami dan isteri.

Begitulah seperti diluahkan oleh seorang pengguna Facebook bernama Asilah Alqarny, berikutan kem4tian suaminya, Dr Ali Noor Hassan seorang doktor dimana gambar dan berita kem4tiannya tular di media sosial sejak malam tadi.

KEM4TIAN AHLI SPJM PETUGAS FRONTLINER 😢⚰️💀

انا لله وانا اليه راجعون

Kami baru menerima khabar kem4tian Almarhum Dr Ali Noor Hassan melalui laman Facebooknya. Arwah merupakan ahli berdaftar SPJM dan telah mengikuti SPJM sejak tahun 2018 serta menyertai Kursus Pengurusan Jen4zah SPJM di Surau Quba Sentul pada 2 tahun lepas.

Ini gambar terakhir beliau yang sempat diambil oleh rakannya sebelum beliau jatuh sak1t kerana beban kerja terlalu penat dan letih, selain kekurangan masa untuk beristirehat setelah bertugas di barisan hadapan KKM menangani Cov1d-19. Beliau tertidur ketika bertugas dan pengsan.

Dr Ali juga dikhabarkan seorang ahli khidmat dakwah dan sudah dua kali menyertai Ijtimak/perhimpunan Jemaah Tabligh di Beaufort, Sabah. Setiap kali Ijtimak besar jemaah tabligh di Sabah, Dr Ali akan datang dari Selangor berkhidmat secara sukarela sebagai petugas perub4tan bagi peserta ijtimak.

Sekali lagi SPJM kehilangan seorang ahli yang begitu komited berkhidmat untuk ummah selepas pemerg1an Pengerusi SPJM Negeri Kedah, Tn. Hj. Habibullah pada hari Jumaat lepas.

Semoga Allah SWT menerima segala amal kebajikan beliau dan mengampuni segala dosanya yang lampau. Salam takziah buat ahli keluarganya.

.

SPJM KE ARAH PENGURUSAN JEN4ZAH PATUH SYARIAH PROFESSIONAL ANTARABANGSA

Bagaimanapun, Asilah tampil menulis sebuah posting bagi memperbetulkan fakta mengenai kematian suaminya yang ‘didakwa meningg4l dunia dalam keadaan tidur akibat kepenatan selepas bertugas di barisan hadapan menangani C0vld-l9’.

Menerusi kenyataan ditulis, maklumat yang tersebar mengenai punca kem4tian suaminya adalah kurang tepat. Sebaliknya, arwh suaminya meningg4l dunia akibat  ‘acute respiratory distress’ di Hospital Kuala Lumpur.

Namun begitu, Asilah tidak menafikan bahawa suaminya banyak terlibat dengan aktiviti jemaah tabligh, seperti yang ditulis di keratan berita tular tersebut. Malah sewaktu ijtimak tabligh, Dr Ali menawarkan diri memeriksa pesak1t secara percuma.

“Tidak berkira kerja dengan kawan-kawan, dan dia antara yang suka ziarah sahabat/saudara sak1t. Ramai yang mesej Dr Ali antara orang yang pertama melawat apabila kawan-kawan tak sihat.
“Beliau jugak banyak bersedekah. Setiap hari walau sedikit,” luah Asilah lagi.

Menurut Asilah, arwah suami juga merupakan seorang anak yang baik dimana banyak memuliakan dan berbakti kepada ibunya.

“Setiap kali beli lauk untuk family mesti akan belikan lauk yang sama untuk arwah emak dia semasa hidup. Mak nak ke klinik atau rawatan memang dia akan usahakan cuti untuk berkhidmat kepada mak dia.
“Sehingga mak dia di diagnosis ‘lung cancer’ pada Ogos 2018 sanggup ambil cuti separuh gaji untuk jaga emak dia. Sehingga ke akhir hayat mak dia di IJN, dia antara yang ajar kan mak kalimah syahadah,” ujarnya.

Jelaslah, Dr Ali merupakan seorang insan yang baik, semua orang menyayanginya. Namun, Allah lebih menyayangi Allahyarham dan menjemputnya untuk bertemuNya di negeri yang abadi.

Maka, pemergiannya wajar dianggap sebagai ‘perginya seorang perwira’ dek kerana telah banyak budi dan baktinya dicurahkan kepada keluarga, agama dan negara tercinta. Innalillahi wa inna lillahi roji’un.

Sumber: Facebook Asilah Alqarny, Harian Metro(Nurul Hidayah Bahaudin)

Kredit : Ohmymedia

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://transformasi.pw/2021/01/20/awok-brehat-la-di-ngeri-abdi/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Gugvrnya wira negara, Isteri Dedah Punca Sebenar Kem4tian Suami Nya.ini luahan isteri Buat Ramai Seb4k"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*