Baru Jer Isteri ‘Kant0iikan’ Apa Yang Shuk Dah Lakukan, Ini Terjadi Kepada Instagram Hotfm

” Aku dah bertahan sampai saat ni.. menutup segala celah yg bvruk demi masa depan anak2..Dan kau Shuk_hotfm terima kasih dah tinggalkan aku dengan anak-anak.. ”Itu pend3dahan mengjutkan Rossalennah Natassyiah Asshafera di Instagram mengenai suaminya, Shuk Hotfm yang hangat diperkatakan sejak semalam.

Menurut Rossalennah, suaminya yang juga seorang pelawak dan pelakon itu sekali lagi berlaku cv-rang.

Rossalennah antara lain mendkwa beliau pergi mencari suaminya itu ke rumah wanita terbabit yang dikenali sebagai Fara Salleh.

” Aku dah merayu menangis depan pintu minta belas kasihan dgn kau farah.. kau us1r aku.. kau campak kasut Shuk depan aku suruh bawa balik..

” Apa do-sa aku kamu buat mcm ni.. aku ada anak2 aku perlu jaga..

” Hari demi hari.. kau buang aku dengan anak2.. kau biarkan aku kena ma-ki ha-mun dengan bet1na ni selama ni..

” Aku suruh kau keluar , kau tak kluar.. kau tak balik duduk rumah bet1na ni.. aku diha-lau macam orang takde maru4h dan ha4rga diri..

” Suami aku ada dalam rumah ni.. aku dah suruh buka untuk cek tapi ak dih4Iau.. kasut Shuk pergi kerja pagi tadi..

” Malam ni perjalanan ku jauhh sangat.. orang tido tapi aku berkeliaran cari laki aku di mana..

” Jangan cakap aku buka a1b lagi.. sebab bila aku simpan dorg makin selesa sangat tengok, aku macam orang b#doh..” tulis Rossalennah.

Sementara itu, menerusi ruangan komen di bawah perkongsian itu, rata-rata netizen memberi kata-kata semangat kepada Rossalennah.

Tak kurang juga yang mengec4m Shuk kerana tergamak melay4n isterinya sebegitu.

Warganet bukan saja ser4ng IG Shuk, malah IG Hotfm pun kena

Sementara itu berdasarkan semakan di Instagram Shuk, pelawak dan pengacara berasal dari Pulau Pinang itu dilihat belum memuatnaik apa-apa kenyataan balas berhubung pended4han isterinya.

Namun itu tidak menghalang warganet datang meninggalkan komen dengan mengec4m Shuk atas perbuatannya.

Namun lebih tervk, bukan sahaja IG peribadi Shuk yang kena ser4ng, ‘tentera bawang’ dilihat turut menyer4ang IG rasmi stesen radio Hotfm.

Meskipun Shuk cumalah penyampai radio di Hotfm, namun kebanyakan ruangan komen ditinggalkan warganet menyentuh isu membabitkan Shuk walaupun entri ditulis tiada kena mengena.

Rata-rata meminta pihak Hotfm mengambil tndakan ke atas Shuk, malah ada yang meminta supaya Hotfm dibo1kot.

” Saja nk bgtau, nnti buang jela shuk tu, berlambak lagi org boleh gantikan tempat dia kt hotfm tuh. Sekiann.” tulis Ida

” Hotfm better bu4ng shuk. Drpd radio korang kena bo1kot. Kami pun xselera dgr suara syuk. Please hotfm,” tulis Jep

” Dear hotfm..if betul, syok cv-rang,dicadangkan cari DJ radio lain. Kami x nak orang yang ada aura negatif jadi DJ. Bawa contoh x elok kepada masyarakat.” tulis Din

Ramai Tanya Isteri Shuk Kenapa Tak Repot JAIS? Sekali Iesya Toh Tolong Jawab Memang Bakal Buat Pihak JAIS Naik Angin

Kenapa tak buat laporan kepada JAIS?

Segelintir warganet turut bertanya kepada Rossalennah kenapa tidak buat laporan sahaja kepada Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

Menurut mereka, sekiranya mempunyai bukti yang kukuh, pihak berkuasa pasti akan datang dan tindakan juga diambil terhadap tertduh.

” Kenapa tak panggil JAIS?,” tanya Ika.

Soalan itu tidak dijawab oleh Rossalennah.

Bagaimanapun, ia telah dijawab oleh Iesya Toh, yang juga merupakan bekas pengacara Selamat Pagi Malaysia di RTM.

” Jais selalu lambattttt.. orang dah siap proses dan selamat hilang baru call balik,” komen Iesya.

Ternyata komen itu mendapat perhatian warganet lain terkejut kerana soalan itu dijawab oleh Iesya Toh yang juga merupakan pelakon dan penyanyi..

Rata-rata warganet lain bersetuju dengan jawapan Iesya Toh apabila ada yang berkongsi pengalaman mereka sewaktu berurusan dengan JAIS.

” A’ah betul..penah jadi..saya telefon petang, pastu kata nanti pegawai berkaitan akan hubungi semula..sampai esok nya pun take..2 kali jadi macam ni..sampai sudah, takde telefon takde datang..padahal alamat dah siap bagi pun,” tulis Ctkmdsr.

Fara tampil pertahankan diri, sekali jiran dia buka mulut cakap Shuk turun ikut balkoni katanya “powerbank” jatuh

Hari ini heboh di media sosial berhubung pend3dahan Rossalennah Natassyiah Asshafera yang mendakwa suaminya, Shuk, pelawak dan penyampai radio Hotfm berlaku cu-r4ng.

Menerusi entri di Instagram, Rossalennah mendedahkan suaminya itu masih menjalinkan hubungan dengan wanita sama iaitu Fara Salleh.

” Aku dah teduduk depan pintu merayu rayu suru suami aku keluar dan balik..

” Selama ni aku diam dah sabar dan bertahan. Diam demi menjaga a1b suami.

” Tapi semakin lama diam diorang semakin menyak1tkan hati. Satu sibuk mengejar bujang, yang bujang tak sedar diri buktikan dia tak bers4Iah dan tak gnggu rumah tangga orang,” katanya.

Tambah Rossalennah lagi, dia juga bertindak menerjah ke rumah Fara untuk meminta suaminya pulang ke rumah, namun terpaksa beredar dengan hampa.

” Allah tu maha adil naluri isteri tak pernah salah.

” Seraa ada saksi pergi sini dengan PA Shuk.. dia kol faara suruh Shuk keluar..shuk bercakap melalui fon fara kta xnak kluar.. selagi ak ada.. apa jdi dia xkan kluar..

” Bayangkan la apa perasaan aku .. aku tak pernah sesedih ini.. sesak1t ini, aku dah cukup pendam macam2..

” Allahukabar.. bila Allah menghendaki akan sesuatu tiada siapa dpt halang.. aku dah merayu mnangis depan pintu minta belas kasihan dgn kau farah.

” Kau cam-pak kasut Shuk depan aku suruh bawa balik. Apa do-sa aku sampai aku kamu buat macam ni. Aku ada anak-anak perlu jaga. Terima kasih kerana dah tinggalkan aku dengan anak-anak.

” Aku dah bertahan sampai saat ini menutup segala ce-Ia yang bvruk demi masa depan anak-anak. Tapi hari demi hari, kau bu4ng aku dengan anak-anak.

” Malam ni perjalanan aku jauh sangat, orang lain tidur, aku berkel1aran cari laki aku dimana,” katanya.

Sementara itu, menerusi entri terbaru dimuatnaik sebentar tadi, Rossalennah memuatnaik paparan skrin status yang ditulis Fara berhubung Rossalennah.

Berikut adalah respon balas ditulis Fara yang didedahkan oleh Rossalennah;

Fara antara lain berkata, dia tidak pernah menghalau Rossalennah, sebaliknya hanya menutup pintu dan Rossalennah telah pulang sendiri.

Selain itu, Fara mendkwa dia tidak sembunyikan ‘manusia’ (Shuk) di dalam rumahnya.

” Semalam kau kata nak call JAIS kalau aku tak bagi kau masuk, aku persilakan kau call JAIS.

” Aku siap bagitau call polis sekali sebab kalau kau je maaflah ya, memang aku takkan bagi masuk, sebab rumah aku.

” Aku offer video call untuk tourtour rumah segala pelusuk aku boleh tunjuk kalau betul aku sembunyikan manusia dalam rumah, tapi kau taknak! Kenapa??

” Aku ada soalan;

” 1- Bila masa aku h4Iau kau? Kau yang taknak balik dan nak tunggu depan rumah sampailah manusia kau cari tu keluar so then aku pun tutuplah pintu sambung tidur.

” 2- Bila masa aku dirayu sambil kau menangis? Kau berikan aku arahan sis, bukan merayu kat aku, dan ugut untuk pec4hkan pintu rumah.

” 3- Bila masa aku campak kasut kat kau? Aku bagi dua-dua belah tu melalui jeriji besi.” tulis Fara.

JIRAN NAMPAK SHUK TURUN IKUT BALKONI

Isteri Shuk Hot FM telah memuat naik 1 tangkap perbualan antara dia dan seorang individu.

Individu tersebut bertanyakan kepada Rossalennah pada jam berapa dia pulang selepas datang ke rumah wanita yang dikatakan ada hubungan dengan Shuk.

Menurut perbualan itu, dikatakan jiran nampak Shuk HotFM turun dari balkoni pada pukul 3 pagi dan Rossa memberitahu pada waktu itu juga dia datang.

Jiran itu memberitahu sebab kenapa Shuk turun balkoni adalah kerana powerbank terjatuh.

Tidak dapat disahihkan samada perkara ini benar benar berlaku atau pun tidak tetapi ini yang telah di screenshot oleh Rossa, isteri Shuk Hot FM

Isteri Shuk, Rossalennah Natassyiah Asshaferah atau lebih mesra dipanggil dengan nama Sera ada memuat naik beberapa gambar serta luahan hati di laman Instagram berkenaan kelakuan cur4ng suaminya.

Ded4h Sera dalam satu hantaran, dia selama ini hanya mendiamkan diri sahaja kerana mahu menjaga a-ib keluarga, namun kesab4rannya kini tidak mampu dibendung lagi. Sera turut mended4hkan nama wanita yang mengg4nggu rumah tangganya, yang dikenali sebagai Farah.

Dalam satu hantaran lain, Sera ada pergi ke kediaman wanita tersebut untuk mencari suaminya, namun dia dibiarkan begitu sahaja di hadapan rumah tersebut. Jelas Sera berasa kec3wa dengan sikap suaminya itu, memandangkan mereka sudah lama berumah tangga dan mempunyai anak.

Tidak cukup dengan itu, Sera turut mended4hkan dia telah dim4ki oleh wanita tersebut dengan panggilan yang k4sar. Dia juga ada cuba untuk menghubungi Shuk, namun tidak berjaya selepas suaminya mematikan telefon.

Sehingga ke saat ini, Shuk masih belum memberi apa-apa penjelasan buat dirinya. Namun hasil tinjauan di laman Instagram bekas peserta Raja Lawak itu mendapati ruangan komen sudah pun dipenuhi dengan m4kian dan kec4man daripada netizen.

Sumber:IG Rossa.sera

Sumber:IG Hotfm

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: https://www.viralmy.me/2021/01/24/baru-hotfm/?fbclid=IwAR2-Syy8HGY1d866N2lBk-o7mJYa-CAtTW3mh5m-M-4P9MOx7nv3AiVjONs

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Baru Jer Isteri ‘Kant0iikan’ Apa Yang Shuk Dah Lakukan, Ini Terjadi Kepada Instagram Hotfm"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*