Kif4rah dh sampai -akibat kac4u rumahtangga org,ini terjadi pada fara skand4l syuk

Nombor Telefon Tersebar Di Media Sosial, Fara Salleh Terima Mesej M4kian Daripada Netizen

bawang rangers sudah mengg4nas

Masih belum berkesudahan kemelvt yang melibatkan antara penyampai radio dan pengacara Shuk Sahar dan isteri, Rossalennah Natassyiah Asshaferah bersama wanita bernama Fara Salleh.

Terbaru, Fara memuat naik sebuah entri yang mendedahkan kiriman mesej yang diterima daripada warganet di Instagram (IG) serta di aplikasi WhatsApp.

Antara kandungannya adalah kec4 man dan m4kian daripada netizen yang tidak berpuas hati dengan tindakannya selepas didkwa masih berhubung dengan Shuk.Tidak cukup dengan itu, ada juga mesej yang berbaur luc4 h dan menga1bkan.Malah, Fara bertindak memaparkan wajah-wajah segelintir individu yang menghubunginya.

Nombor telefon Fara terkant0i tersebar selepas Rossalennah memuat naik sebuah rakaman video yang menunjukkan perbualannya bersama Shuk.

v

Pada Sabtu lalu, kec0h apabila Rossalennah mendedahkan suaminya itu masih lagi menjalinkan hubungan dengan Fara.Jelas Rossalennah lagi, dia juga bertindak menerjah ke rumah wanita tersebut untuk meminta suaminya pulang ke rumah namun terpaksa beredar dengan hampa. gempak

 

ini yang bakal fara hadapi,sekiranya istri syuk buat lap0ran?

Ganggvan ‘Orang Ketiga’ Boleh Dip3 njara 2 Tahun

Orang ketiga merupakan topik yang sangat hang4t diperkatakan bukan sahaja dikalangan wanita malah kaum lelaki. Setiap pasangan yang mendirikan rumahtangga pastinya mengimpikan malhligai perkahwinan yang indah dan aman.

Namun tidak semua pasangan dapat melayari bahtera perkahwinan mereka tanpa ada masalah mahupun tek4nan. Peningkatan jumlah pencer4ian di Malaysia termasuk semua agama yang ada di Malaysia berada di tahap yang membimb4ngkan sehingga isu ini turut diperdebatkan dan dibentangkan oleh ahli Kabinet.

Untuk pengetahuan, orang ketiga yang mengganggu kebahagiaan rumah tangga pasangan suami isteri sehingga membawa percer4ian boleh dikenakan tind4kan undang-undang kerana ia satu kesal4han jen4yah

Apa Itu Orang Ketiga?

Orang ketiga ditakrifkan sebagai mana-mana orang yang menghal4ng sesuatu pasangan yang sudah bernikah daripada hidup sebagai suami isteri yang sudah bernikah dengan sah.

Ini adalah suatu kesal4han dan apabila disab1tkan boleh did3nda tidak melebihi dua ribu ringgit atau dip3njarakan selama tempoh tidak melebihi satu tahun atau kedua-duanya, dan Mahkamah hendaklah memerintahkan pasangan itu supaya hidup sebagai pasangan suami isteri yang sudah bernikah dengan sah.

Akta Kesal4han Jen4yah Syariah

Sekksyen 36 Akta memperuntukkan – ‘Mana-mana orang yang memujuk lari seorang perempuan bersuami atau membawanya keluar dari rumah adalah kesal4han dan apabila disabitkan boleh did3nda tidak melebihi lima ribu ringgit atau dipenj4rakan selama tempoh tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya.

Mahkamah juga boleh memerintahkan perempuan tersebut supaya kembali kepada suaminya.

Mengikut Akta Kesal4han Jenay4h Syariah (Wilayah-Wilayah Persekutuan) Sekksyen 37 dibawah kategori menghalang pasangan yang sudah bernikah daripada hidup sebagai suami isteri.

Manakala mengikut Sekksyen 38 dibawah kategori menghasvt suami atau isteri supaya bercer4i atau mengab4ikan kewajipan. Mana-mana orang yang menghasvt, mem4ksa atau memujuk mana-mana orang lelaki atau orang perempuan supaya bercer4i atau mengab4ikan kewajipan dan tanggungjawabnya sebagai suami atau isteri adalah melakukan suatu kesal4han dan apabila disab1tkan boleh did3nda tidak melebihi lima ribu ringgit atau dipenj4rakan selama tempoh tidak melebihi tiga tahun atau kedua-duanya.

Merujuk kepada kedua-dua sekksyen diatas, ada segelintir masyarakat yang beranggapan bahawa hukvman jen4yah orang ketiga ni hanya boleh dilaksanakan keatas kekasih gelap sahaja.

Namun begitu, hukvman yang terkandung dibawah akta ini boleh dikenakan kepada sesiapa sahaja termasuk ahli keluarga, saudara malah sahabat kita jika mereka terlibat dan ada bukti yang kukuh yang menyatakan mereka punca keret4kan sesebuah rumahtangga itu.

Bagi individu yang terlibat samada menghasvt dan mempengaruhi seseorang untuk mengab4ikan tanggungjawab terhadap rumahtangga boleh did3nda RM3000 dan penj3ra selama 2 tahun ataupun kedua-duanya sekali.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://apaceritatv.com.my/kif4rah-dh-sampai-akibat-kacau-rumahtangga-orgini-terjadi-pada-fara-skandal-syuk/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Kif4rah dh sampai -akibat kac4u rumahtangga org,ini terjadi pada fara skand4l syuk"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*