Jadi Bos Pun Nadiyah Shahab Ambil Gaji RM1,500 Sebulan, Rela Bayar Gaji Staff Lebih 3 Kali Ganda

Pelakon dan usahawan Nadiyah Shahab akhirnya mended4hkan dia hanya mengambil wang gaji bulanan sebanyak RM1,500 sebulan sahaja menerusi syarikat yang dibangunkan, Absolut Brands Sdn. Bhd.

Bahkan, menurut Nadiyah, gaji tersebut juga hanya diambil selepas dua tahun mengusahakan perniagaan berkenaan bersama suami, pelakon Ben Ali.

“Selepas dua tahun baru saya ambil gaji RM1,500 sahaja. Staf kami ada yang saya gajikan RM5,000, ada yang RM4,500.

“Runner kami pada satu tahap bawa balik rumah RM8,000 ke RM10,000 sebulan sebab banyak sangat penghantaran, tapi saya dan Ben hanya ambil RM1,500 untuk diri kami,” katanya.

Sebelum ini, Ben juga pernah mengakui mengambil gaji bulanan rendah, namun, tidak mended4hkan secara terperinci jumlah pendapatan bulanan yang diterimanya.

Kata Nadiyah lagi, di awal dua tahun permulaan bisnes, dia juga tidak mengambil langsung pendapatan hasil perniagaannya.

Bahkan, dia terpaksa menggunakan wang hasil kerjaya seninya untuk men4mpung k0s operasi perniagaannya.

“Kalau kalian nak tahu, untuk dua tahun pertama, Absolut Chocolat wujud, saya tak ambil gaji langsung untuk diri saya. Tidak walau satu sen.

“Malah, saya tambah lagi untuk syarikat ada lah menggunakan pendapatan daripada penggambaran, reviu dan lain-lain,” katanya menerusi satu entri di Instagram Story.

Jelasnya lagi, kesanggupan tersebut dilakukan kerana memikirkan keutamaan para pekerjanya.

“Kita fikir, kita pandai cari pendapatan lain. Baru tahun ini, apabila auditor kata sebagai Pengarah (syarikat) kami tak boleh dapat rendah daripada pekerja, baru kita ambil lebih sikit.

“Keutamaan kami ialah para pekerja yang bekerja siang dan malam untuk membangunkan Absolut,” katanya.

Menerusi Absolut Brands, Sdn. Bhd. pasangan selebriti itu mengusahakan Absolut Chocolat, Absolut Festivaala dan Absolut Management.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber: Gempak

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Jadi Bos Pun Nadiyah Shahab Ambil Gaji RM1,500 Sebulan, Rela Bayar Gaji Staff Lebih 3 Kali Ganda"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*