Apa Yang Netizen Cakap Tidak Benar, PDRM Tampil Beritahu Keputusan Awal Hasil Bed4h Slasat Terhadap Adik Amir

MELAKA – Hasil b3dah s1asat selama hampir 11 jam dijalankan terhadap kanak-kanak berusia tujuh tahun yang menlnggal dunia dipercayai did3ra ibu kandung dan bapa tirlnya, kelmarin menemui banyak kes4n kec3deraan di kepala dan belakang badan.

Ketua Jabatan Slasatan J3nayah negeri, Asisten Komisioner Mohd. Sukri Kaman berkata, bagaimanapun pihak polis masih menunggu lap0ran penuh s1asatan berhubung punca sebenar kec3deraan tersebut.

“Hasil b3dah s1asat telah selesai dijalankan, namun kita masih belum menerima lap0ran penuh kerana doktor masih menunggu maklumat lanjut daripada bahagian makmal untuk mengesahkan punca kem4tian.

“Bagaimanapun kita dimaklumkan memang ada kesan kec3deraan terutama di bahagian kepala dengan terdapat kesan lvka baru sebesar tiga sentimeter.

“Selain itu, terdapat juga kesan l.uka baru dan lama diseluruh anggota termasuk di belakang badan,” katanya ketika sidang media di pekarangan luar Jabatan Perub4tan F0rensik, H0spital Melaka di sini, hari ini.

Jelasnya, makl.umat makmal itu merangkumi hasil dapatkan dari spesi.men yang diambil termasuk dari bahagian p4ru-p4ru, j.antung, hati dan bahagian abd.omen lain.

Katanya, setakat ini, pihaknya yakin kec.ederaan itu berp.unca daripada objek tumpul.

“Kita masih menylasat sama ada mangsa memperoleh kec.ederaan itu disebabkan dia terjatuh atau perlakuan mana-mana individu.

“Kita juga masih belum dapat mengesahkan sama ada kanak-kanak itu menlnggal aklbat l.emas seperti yang did.akwa bapa tirinya ketika membuat lap0ran, kelmarin,” katanya.

Mengulas lanjut, beliau turut menaflkan dak.waan segelintir netizen yang mengatakan kanak-kanak tersebut telah lama menlnggal dunia.

“Berdasarkan keadaan flzikal m.angsa ketika ditemui, dia dianggarkan baru sahaja menlnggal dunia, kira-kira kurang dua jam.

“Semua dak.waan netizen mengatakan kanak-kanak itu telah lama menlnggal dan badannya kembung serta sebagainya adalah tidak benar,” katanya.

Mengulas lanjut mengenai tuntutan j.enazah, Mohd. Sukri berkata, j.enazah kanak-kanak itu akan diserahkan kepada waris untuk pr0ses pengebumlan.

Kredit : Kosmo

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://rentasasia.com/

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Apa Yang Netizen Cakap Tidak Benar, PDRM Tampil Beritahu Keputusan Awal Hasil Bed4h Slasat Terhadap Adik Amir"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*