10 Hari Berlalu, N0rlida Muat Naik Status Terbaru. Dia Mohon Org Ramai Buat ‘Benda’ Ini Untuk Ibu Kandung Ammir

Selepas 10 hari berita mngejutkan seorang kanak-kanak berusia 7 tahun meninggI dnia selepas dipercayai did3ra ibu kndung dan bapa t1rinya, orang ramai masih tidak dapat melupakan kjdian trag1s itu.

Dalam kjdian kira-kira jam 4 petang itu, mgsa, Zubaidi Amiir Qusyairi Abd Malek ditemukan Ie-mas dalam t0ng air di rumah berkenaan dengan terdapat beberapa ksan kecderaan di beberapa bhagian bdan di Taman Kru-bong Jaya, Melaka.

Berita tersebut mendapat liputan meluas semua media kerana pada Oktober tahun lalu, kisah Amiir yang dijaga keluarga angkat pernah tular sewaktu dia mahu diserahkan semula kepada ibu kandungnya.

Ketika itu dapat dilihat betapa ibu angkatnya, NorIida Abu Hassan, begitu mengasihi dan menyayangi anak angkatnya itu seperti anak kandung sendiri apabila seakan berat untuk melepaskan Amiir kepada ibu kandungnya.

Bahkan, ahli keluarga lain termasuk adik-beradik angkat Amiir juga begitu menyayangi Amiir. Pastinya kjdian itu memberi kesan sangat mendalam kepada mereka.

Dalam satu perkongsian terbaru, NorIida dilihat memuatnaik status terbaru di Facebook apabila memuatnaik tangkap layar Whatsapp beliau mengenai apa yang berlaku.

Menurut NorIida, dia reda dengan ketentuan Ilahi dan dalam masa sama dia meminta orang ramai agar tidak terus menghu-kum ibu kandung Amiir dan meminta agar perkara itu diserahkan kepada pihak berkuasa.

” Assalamualaikum..subhanallah, Amiir adalah wira kak Ida sekeluarga dan wira satu Malaysia, malah wira satu dunia.

” Hati Kak Ida (sebagai) Ummi dia lebih remuk redam setiap saat Ka Ida merindui Amiir. Hatu amat sedih dan marah..

” Tapi Kak Ida kembali kepada fitrah, kita diciptakan oleh Allah, setiap kehidupan kita dicorak oleh Allah.

Minta orang ramai maafkan ibu dan ayah tiiri Amiir

” Kak Ida berharap kita semua maafkan ibu dan ayah tiiri Amiir. Kita tak perlu menghu-kum mereka malah berdoa untuk mereka menerima hidayah Allah. Sekalipun mereka bersalah, hanya Allah yang berhak menghu-kum mereka.

” Kita maafkan mereka bukan bererti mereka terlepas hkuman, yang salah tetap salah.

” Ini semua ujian yang nyata dari Allah dan kami menerima ketentuanNya dengan ikhlas dan redha.” tulis NorIida.

Sementara itu menerusi status perasingan pula, NorIida turut dilihat memuatnaik gambar baju arwh Amiir yang sering arwh pakai ketika masih hidup.

Baju yang tertulis perkataan ‘Strong’ itu seakan memberi pesan buat NorIida sekeluarga agar terus tabah dan kuat dalam menempuhi ujian hebat ini.

” Kenangan Amiir .. Amiir tinggal pesan kepada kita semua..” tulisnya.

Gambar dan status ditulis NorIida itu turut mencvri perhatian warganet yang masih terkes4n dengan berita pemerg1an Amiir pada petang Jumaat, 29 Januari lalu.

Rata-rata meninggalkan komen berkongsi rasa sed1h dan simpati terhadap nasib menimpa Am1r.

” Mesti men1tis air mata saya.. Penuh makna perkataan tu.. semoga umi sekeluarga sentiasa dlm lindungn Allah dan diberi kesabaran yang sgt tinggi…. Al Fatihah untuk arwh adik Amiir” tulis seorang ntizen.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:FB NorIida Abu Hassan

 

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "10 Hari Berlalu, N0rlida Muat Naik Status Terbaru. Dia Mohon Org Ramai Buat ‘Benda’ Ini Untuk Ibu Kandung Ammir"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*