“Kant0i Sembunyi Anak Dlm Bonet Kereta.” Taktik Wanita Ini Tak Menjadi

SEBERANG JAYA – Cubaan seorang wanita yang menyembu. nyikan anak tirin. ya di dalam but kereta untuk merentas daerah tidak berhasil selepas dikes4n polis dalam sek4tan jalan raya di Lebuhraya Butterworth-Kulim (BKE) di sini petang Rabu.

Dalam kejadian jam 5 petang itu, wanita berusia 35 tahun yang memandu kereta jenis Proton Waja bersama rakan anak tirinya datang dari arah Butterworth menuju ke sebuah pasar raya di Seberang Jaya di sini.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Shafee Abd Samad berkata, ketika pemeriksaan anggota polis mendapati wanita itu kelihatan mencurig4kan sebelum mengarahkannya berhenti di bahu jalan untuk pemeriksaan lanjut.

Gambar remaja lelaki yang tular di laman sosial selepas dia ditemui di dalam but kereta pada sekatan jalan raya di Seberang Jaya pada Rabu.

Menurutnya, pemeriksaan di bahagian but belakang menemui anak tirinya berusia 14 tahun sedang baring menyembun.yikan diri dan memberikan alasan tindakan itu hanya untuk elak daripada dit4han berikutan melanggar prosedur operasi standard (SOP) Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

“Mereka memberi al4san mahu ke pasar raya untuk membeli pakaian.

“Bagaimanapun wanita berkenaan gagal menunjukkan permit pergerakan merentas daerah dan dik0mpaun kerana ingk4r dengan SOP PKP,” katanya dalam satu kenyataan di sini pada Khamis.

Shafee berkata, tindakan kompaun diambil mengikut Peraturan 16 Peraturan-Peraturan Pencegahan dan Pengawalan Peny4kit Berj4ngkit 2021, manakala anak tiri dan rakannya diberikan am4ran kerana masih di bawah umur.

Katanya, mereka juga telah diarahkan berpatah balik setelah tindakan k0mpaun diambil.

Tular gambar seorang remaja lelaki di laman sosial yang ditemui di dalam but kereta semasa sek4tan jalan raya.

Rata-rata warganet beranggapan perbuatan remaja berkenaan adalah taktik terbaharu untuk merentas negeri dan daerah bagi mengaburi mata pihak berkuasa.

Boleh gerak lebih radius 10km, l4rangan rentas daerah dan negeri kekal

KUALA LUMPUR: Kerajaan hari ini mengumumkan membenarkan pergerakan melebihi radius 10 kilometer dari lokasi tetapi mengekalkan larangan rentas daerah dan negeri.

Pergerakan lebih 10 km ini adalah dibenarkan di semua negeri yang dilaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) dan Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP).

Menteri Kanan Keselamatan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata keputusan itu dibuat selepas banyak aktiviti perniagaan diberikan kebenaran untuk beroperasi di seluruh negara.

“Selepas mengambil kita keputusan kerajaan sebelum ini yang membenarkan banyak sektor perniagaan dibenarkan beroperasi, adalah tidak relevan untuk kita terus melar4ng mana-mana pihak bergerak dalam radius 10 km.

“Bagaimanapun larangan merentas daerah dan negeri setakat ini masih lagi dikekalkan di semua negeri,” katanya dalam sidang media harian C0VID-19, hari ini.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Shakira Shakir

Sumber: trending sgt

 

 

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Kant0i Sembunyi Anak Dlm Bonet Kereta.” Taktik Wanita Ini Tak Menjadi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*